در این مقاله از مجله کینگ اسپرت در نظر داریم به بررسی مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو بپردازیم، رینگ‌های بزرگ‌ و اسپرت دارای زیبای بی‌نظیری هستند اما در مقابل معایبی نیز به‌همراه دارند. با توجه به این مزایا و معایب تصمیم‌گیری عاقلانه و آگاهانه با داشتن اطلاعات دقیق در این زمینه به عهده صاحبان خودرو خواهد بود.

مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو

آیا از مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو چیزی می دانید؟

تغییر رینگ فابریک خودروها و بزرگ‌تر نمودن و زیباتر کردن آنها جزء علایق بسیاری از رانندگان و به خصوص رانندگان جوان می باشد. این تغییر سایز و بزرگتر کردن رینگ، به خودروها جلوه و ابهت بی‌نظیری بخشیده و به‌همین دلیل افراد زیادی را به سمت خود کشانده ‌است.

خیلی از رانندگان که از مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو کاملا بی اطلاع هستند، از این رینگ‌های آلیاژی به‌همراه تایرهای پهن استفاده می کنند و برخی دیگر که اعتقاد و باور دارند که لاستیک بزرگ باعث افزایش مصرف سوخت خودرو و فشار و آسیب رسیدن بیشتر به موتور آن خواهد شد، از رینگ‌های معمولی و لاستیک‌های باریک‌تر استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید رینگ اسپرت خودرو با بهترین کارایی

اما این که آیا تغییر رینگ تاثیری بر کیفیت و سلامت خودرو دارد یا خیر جای سوال دارد. در این مقاله سعی داریم به مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو اشاره کنیم. داشتن اطلاعات در این‌مورد به کاربران علاقه مند به این نوع رینگ ها، در خرید آگاهانه کمک بزرگی خواهد کرد تا بدین ترتیب بتوانند گزینه مناسب را انتخاب کنند.

مزایا رینگ بزرگتر خودرو

مزایا رینگ بزرگتر خودرو

در ادامه مطلب در مورد مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو، از مزایای این رینگ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دادن ظاهری زیبا و جذاب به خودرو: هیچ خودروی مدرن و زیبایی وجود ندارد که دارای رینگ‌های کوچک و لاستیک های باریک باشد. رینگ‌های بزرگ‌تر، چشمگیر، درخشنده و جذاب‌ می‌باشند و همین امر افراد را به انتخاب آنها تشویق و ترغیب می کند.
  2. رینگ بزرگ فرمان‌پذیری، هندلینگ و تعادل ماشین را بهتر حفظ می‌کند. در پیچ‌های جاده‌ای به دلیل آنکه فشار بر قسمت بیرونی تایر منتقل می‌شود، چنانچه رینگ خودرو کوچک بوده و لاستیک باریک باشد، کلیه فشار به دیواره لاستیک منتقل شده و باعث خم شدن آن می شود.
  3. گاهی فشار وارده به دیواره لاستیک ها آنقدر زیاد است که اتومبیل از تعادل خارج می شود. اما چنانچه رینگ بزرگ و لاستیک پهن باشد، فشار وارده از سطح جاده، به رینگ خودرو منتقل شده و فشار کمتری به لاستیک‌ها وارد می‌آید.
  4. لاستیک‌های پهن‌تر تعادل ماشین را بهتر حفظ کرده و به دلیل چسبندگی بیشتری که این لاستیک ها دارند، در مسیرهای شیب‌دار و پرپیچ‌وخم بسیار کمک‌کننده خواهند بود.

معایب رینگ‌های بزرگتر خودرو

معایب رینگ‌های بزرگتر خودرو

با وجود زیبایی چشم‌نوازی که رینگ‌های بزرگتر به خودرو می‌بخشند، معایب زیادی را نیز به‌دنبال خواهند داشت که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بسیار بالای رینگ‌های بزرگ و اسپرت که به دلیل آلیاژ و مواد اولیه گران قیمتی است که در ساخت آنها به کار رفته است. علاوه بر آن به دلیل آنکه رینگ های اسپرت جزء وسایل تشریفاتی و تزیینی خودرو محسوب می‌شوند، از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • با توجه به پهنای زیاد و دیوار کوتاهی که لاستیک ها در رینگ های بزرگ‌تر دارند، در سرعت‌گیرها و جاده‌های ناهموار رانندگی با این اتومبیل‌ها سخت تر خواهد بود، چرا که این لاستیک‌ها به دلیل دارا بودن دیواره کوتاه، بیشتر فشار را به کابین خودرو منتقل می‌کنند و بنابراین نشستن در این خودروها چندان راحتی به‌همراه نخواهد داشت.
  • در رینگ های بزرگتر به دلیل پهن بودن لاستیک‌ها علاوه‌بر آنکه مصرف سوخت خودرو بالاتر می‌رود، فشار بیشتری نیز به موتور آن وارد می شود، چرا که موتور برای غلبه بر اصطکاک جاده بایستی نیروی محرکه بیشتری صرف کند.
  • رینگ‌های بزرگ‌تر هزینه تعمیر بالاتری دارند چراکه استفاده از آنها باعث بالا رفتن احتمال خرابی خودرو شده و هزینه بیشتری را متوجه راننده خواهد کرد.

حتما بخوانید: مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو چیست؟

با بررسی مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو چه نتیجه ای می توان گرفت؟

با توجه به عناوین و مطالب عنوان‌شده در مورد مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو و با توجه به آنکه معایب و مضراتی که این رینگ ها برای خودرو به همراه دارند، به‌نظر می‌رسد که رانندگان بهتر است که از زیبایی چشم‌نواز این ریگ‌ها برابر معایبی که دارد، چشم‌پوشی کنند. اگر از رینگ‌های سبک‌، باریک‌ و تایرهای دیوار بلندتر استفاده شود، رانندگی در جاده‌های شهری و بین شهری مطمئن تر و راحت تر خواهد بود. رینگ بزرگ و لاستیک پهن برای جاده های صاف، هموار و بدون عیب مناسب بوده و برای رانندگی در شهر چندان مورد تایید نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *