با افزایش قیمت محصولات، آمار دزدی هم افزایش پیدا کرده است. تنها کافی است یک سهل انگاری کوچک را مرتکب شوید تا هزینه های سنگین و گزافی به شما تحمیل گردد. استفاده از انواع قفل ها در خصوص ماشین می تواند تا حد زیادی وسیله نقلیه شما را در حوزه امن تری قرار دهد. یکی از این قفل ها، قفل پدال است. به طور کلی باز کردن قفل پدال برای سارقان بسیار دشوار است و این هم به دلیل محل قرارگیری این قفل است. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه بستن قفل پدال را به شما آموزش دهیم. در ویدیو های زیر که از سایت یوتیوب بازنشر شده اند به صورت تصویری آموزش بستن انواع قفل پدال خودرو را مشاهده می نمایید.

انواع قفل پدال 

در بازار لوازم جانبی خودرو قفل های پدال مختلفی وجود دارند. برخی از این قفل ها تنها پدال شما را قفل می کنند و استفاده از آن را محدود می کنند و برخی دیگر هم به شکل دو منظوره ای وجود دارند. به طوری که با استفاده از آنها دیگر نیازی به قفل فرمان هم نخواهید داشت. این قفل ها به نوعی ساخته شده اند که از یک طرف فرمان و از طرف دیگری پدال را درگیر می کنند. البته توصیه می شود که برای هر کدام از این موارد قفل مجزایی تهیه نمایید. 

چجوری قفل پدال ببندیم
انواع قفل پدال

قفل های پدال معمولا دارای جنس فولادی هستند که اطراف آنها را با لاستیکی پوشانده اند. سارقین برای باز کردن این قفل ها با زحمت زیادی رو به رو می شوند و به همین دلیل است که اغلب برای دزدی، ماشین های دارای قفل پدال را انتخاب نمی کنند. از طرفی دیگر هم این قفل ها دارای جنس محکمی هستند و سارق نمی تواند بدون ایجاد سر و صدا آنها را بشکند. مجموعه این موارد، استفاده از این محصول و نحوه بستن قفل پدال را به گزینه ای هوشمندانه تبدیل کرده است. 

مطلب پیشنهادی: کاهش مصرف بنزین | چگونه مصرف بنزین را کاهش دهیم؟

بنابراین می توانید با فراگیری نحوه بستن قفل پدال، از این وسیله در اتومبیل خود استفاده کنید و درصد امنیت ماشین خود را بالا ببرید. استفاده از این قفل بسیار آسان است، اما تاثیر زیادی را در سلامت ماشین شما ایفا خواهد کرد. در طی مصاحبه های گسترده ای از سارقان خودرو، همه ی آنها به این مورد اشاره کرده اند که سراغ اتومبیل هایی با ضریب امنیتی بالا نمی روند. 

چگونگی نحوه بستن قفل پدال 

نحوه بستن قفل پدال به هیچ عنوان دشوار نیست. تنها کافی است که قفل پدال را در زیر پدال ماشین خود قرار داده و از قسمت مربوطه آن را قفل کنید. برخی از قفل ها فقط پدال کلاچ را درگیر می کنند و برخی دیگر هم پدال گاز و هم پدال کلاچ را دربر می گیرند. در هر دو حالت، در صورتی که قفل پدال بر روی ماشین باشد، دیگر امکان حرکت و جابه جایی ماشینت وجود ندارد. تصاویر زیر به ترتیب مراحل نصب یک قفل پدال خودرو از نوع کتابی را نشان می دهند.

آموزش بستن قفل پدال خودرو

آموزش تصویری نحوه بستن قفل پدال خودرو

بهتر است که برای قفل پدال خود از قفل های کتابی استفاده کنید. این قفل ها بسیار محکم در برابر شکستگی هستند و همچنین ایمنی بیشتری در مقابل باز شدن از خود نشان می دهند. به عبارتی دیگر، قفل های کتابی از بهترین قفل های موجود در بازار است و شما هم می توانید در قفل پدال خود از آنها استفاده کنید. باز کردن این قفل ها خصوصا در ناحیه قرارگیری پدال ها برای دزدان امری بسیار سخت و دشوار می باشد و عملا هیچ دزدی ریسک این کار را نمی کند. زیرا کاری بسیار زمانبر است. 

مطلب پیشنهادی: تغییر صدای اگزوز | روش های افزایش صدای اگزوز خودرو

نکته دیگری که در خصوص قفل پدال باید رعایت کنید، قرار ندادن کلید این قفل در ماشین است. برخی از افراد از این قفل استفاده می کنند اما متاسفانه کلید آن را در ماشین و حتی در جایی قابل مشاهده قرار می دهند. در این صورت زدن یا نزدن قفل هیچ تاثیری در افزایش ضریب امنیتی ماشین شما ندارد. بهتر است که پس از استفاده از قفل پدال، کلید آن را همراه خود ببرید و آن را در جای امنی قرار دهید. 

3 دیدگاه در “نحوه بستن قفل پدال | آموزش بستن قفل پدال خودرو + ویدیو و تصویر

  1. جهان گفت:

    فکر کنم امن ترین گزینه همین قفل پدال زدن باشه ممنون بابت آموزش بستن قفل پدال عالی بود 🙏

  2. رضا گفت:

    بسیارخوب و مطمین.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *