شاید این سؤال برای شما نیز مطرح شده باشد که چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم و بهترین روش کدام است؟ وقتی بحث شست و شوی داخل ماشین می‌شود اول باید مشخص کنید که کجای ماشین منظورتان است، صندلی‌ها، بدنه و یا کف ماشین! چرا که هر کدام از این قسمت‌ها بافت متفاوت و در نتیجه روش شست و شوی خاص خود را دارند. در این مقاله از مجله فروشگاه لوازم جانبی خودرو کینگ اسپرت قصد داریم تا باهم نکات مربوط به مراحل تمیز کردن داخل ماشین را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید!

چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم (مراحل، آموزش و نکات)

تمیز کردن بخش های مختلف داخل ماشین اگر چه ساده به نظر می‌رسد اما می‌تواند به شدت وقت گیر باشد. حال اگر نکات لازم برای شست و شوی داخل ماشین را ندانیم در انتها پس از صرف مدت زمانی زیاد از نتیجه کار خود راضی نخواهیم بود پس بهتر است در ابتدا بدانیم که چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم و بعد شروع کنیم. در ادامه با ما باشید تا به شما بگوییم که چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم.

چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم

نظافت صندلی‌ها و سقف

صندلی‌ها و سقف ماشین دارای بافت پارچه‌ای هستند و شما می‌توانید به طرق مختلف این قسمت‌ها را تمیز کنید. اولین راه استفاده از بخار شو می‌باشد و به راحتی می‌توانید صندلی‌ها و سقف را تمیز کنید. راه دیگر شست و شوی این نقاط استفاده از شامپو فرش است و به راحتی می‌توانید یک شامپو فرش مناسب را از سوپری محل خود تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: آیا لازم است روزانه خودرویمان را ضدعفونی کنیم؟

شامپو فرش را در آب حل کنید و محلول به دست آمده را روی سقف و صندلی‌ها اسپری کنید و پس از چند ثانیه با یک اسفنج نرم این سطوح را تمیز کنید. اگر به شامپو فرش هم دسترسی ندارید می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید و دقیقاً به همان طریقی که برای شامپو فرش گفتیم عمل کنید.

نکته: اگر روکش صندلی شما چرم است صندلی‌ها را با یک پاک کننده تجاری مخصوص سطوح چرم و یا آب و صابون زین پاک کنید.

نکته: یادتان باشد که حتماً قبل از آغاز شست و شو داخل ماشین را به کمک جارو برقی به خوبی جارو بزنید.

تمیز کردن کنسول و بدنه داخلی خودرو

تمیز کردن کنسول و بدنه داخلی خودرو

برای تمیز کردن این قسمت بهتر است از دستمال‌های مخصوص این کار استفاده کنید تا به نتیجه‌ی مطلوبی که می‌خواهید برسید. دستمال‌های جیر خودرو، دستمال‌های مخصوصی هستند که می‌توانید برای نظافت بدنه ماشین خود استفاده کنید. آن چه که در مورد این دستمال‌ها اهمیت دارد این است که نیاز به مواد شوینده نیست و استفاده از آن‌ها آسان است.

  • برای استفاده از این دستمال‌ها تنها کافی است که آن‌ها را با آب مرطوب کنید تا هرگونه آلودگی را از سطح ماشین شما بزدایند.
  • برای رسیدن به قسمت‌هایی که تنگ هستند، دریچه‌های کولر و شیارهایی که غبار گرفته‌اند از مسواک استفاده کنید.
  • یا برای تمیز کردن داشبورد پنهان(قسمت اتصال شیشه و داشبورد) یک پارچه مرطوب را دور خط کش بپیچید تا بتوانید این قسمت را نیز به درستی تمیز کنید.

شست و شو کفپوش خودرو

شست و شو کفپوش خودرو

کفپوشها کثیف‌ترین جای خودرو محسوب می‌شوند. راحت‌ترین و آسان‌ترین روش تمیز کردن کفپوشها این است که آن‌ها را پس از جارو از ماشین جدا کنیم و با آب شست و شو دهیم. به هنگام شست و شو زیر کفپوش ها یک پارچه‌ی برزنتی یا نوع دیگری پارچه بیندازید و آن را روی زمین کثیف قرار ندهید.

مطلب پیشنهادی: معرفی تمیز کننده های خودرو | واکس، پولیش یا اسپری بدنه؟!

ابتدا خاک کفپوشها را با آب بشویید و سپس محلول شوینده خود را با کمک یک برس اسکراب روی کفپوش بکشید تا کاملاً تمیز شود و سپس آن را آب کشی کنید. صبر کنید تا کاملاً خشک شوند پس بهتر است که در آغاز شست و شوی ماشین کفپوش ها را بشویید تا زمانی که کار به اتمام می‌رسد کفپوش ها نیز خشک باشند.

نکته: برای تهیه محلول شست و شو می‌توانید از ترکیب آب و مایع دست شویی یا ترجیحاً ظرف شویی استفاده کنید.

آموزش چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم

تمیز کردن شیشه‌ها و آینه

از یک پارچه‌ی نرم یا میکرو فیبر و شیشه شوی بدون آمونیاک استفاده کنید. برای تهیه شیشه شوی خانگی می‌توانید مقداری سرکه سفید را به آب مقطر اضافه کنید و از این محلول برای شست و شوی شیشه استفاده کنید. برای تمیز کردن شیشه‌ها ابتدا مقداری دریچه را پایین بکشید و سپس از بالا شروع به اسپری کردن محلول و دستمال کشیدن کنید تا تمام لکه‌ها پاک شوند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب و خرید بهترین خوشبو کننده خودرو

چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم ؟ بوی کهنگی

اگر همچنان بوی نامطبوع و کهنگی در ماشین احساس می‌کنید مقداری جوش شیرین را روی صندلی‌ها و کف ماشین بریزید و بگذارید یک شب بماند و سپس آن را جارو کنید. تا اینجا سعی کردیم تا در پاسخ به این سؤال که چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم راه‌ حل‌هایی ساده اما موثر را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *