امروز طی این متن از مجله فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی ماشین کینگ اسپرت قرار است آموزش نصب هدلایت، نکات لازم برای نصب و نکاتی برای خرید هدلایت را مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها ما را همراهی کنید.

چراغ‌های هدلایت نسبت به چراغ‌های هالوژنی بسیار کم مصرف‌ترند و پیشنهاد می‌کنیم که شما نیز لامپ هالوژنی خودرو خود را با لامپ‌های هدلایت عوض کنید. در ادامه ما به آموزش نصب هدلایت می‌پردازیم. در صورت سررشته داشتن در کارهای فنی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید در غیر این صورت به نصاب‌های مربوطه مراجعه کنید. ویدیو زیر به طور خلاصه به این موضوع می پردازد.

آموزش نصب هدلایت در 5 مرحله

بهترین مکان برای نصب درست و مناسب هدلایت لامپ‌های جلویی ماشین می‌باشند. و بهتر است پس از نصب میزان پرتاب نور هدلایت را تنظیم کنید. چراغ‌های هدلایت در اکثر ماشین‌های امروزی مخصوصاً ماشین‌های به نسبت گران‌تر دیده می‌شود و این به دلیل کیفیت بیشتر این لامپ‌ها در مقابل چراغ‌های هالوژنی می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: هدلایت چیست؟! بررسی و آشنایی با کاربرد انواع هدلایت خودرو

  1. ماشین خود را خاموش کنید و کلیدها را از حالت احتراق بیرون بیاورید!
  2. حال کاپوت ماشین خود را بالا بزنید. در قسمت بالای چراغ در زیر کاپوت پیچ‌های مربوط به چراغ را خواهید دید این پیچ‌ها را باز کنید تا کاسه‌ی چراغ کاملاً بیرون بیاید.
  3. حال سیم‌های برق چراغ هدلایت را جدا کنید.
  4. هدلایت قدیمی را از محفظه‌ی خود بیرون بیاورید
  5. هدلایت جدید را جایگزین کنید.

این 5 مرحله‌ی آموزش نصب هدلایت کاملاً تئوری است و در ادامه نکات و مسائلی را که ممکن است به هنگام تعویض لامپ با آن رو به رو شوید را برای شما شرح می‌دهیم.

نکات نصب هدلایت

نکته مهم این است که ساختار هر اتومبیلی متفاوت است. در بعضی از اتومبیل‌ها می‌شود لامپ هدلایت را به لامپ اصلی متصل کرد ولی برای بعضی از خودروها چنین امکانی وجود ندارد. گاهی باتری یا محفظه فیلتر هوا مزاحمت ایجاد می‌کنند و گاهی لازم می‌شود تا گلگیر داخلی را بیرون آورده و هدلایت را پشت آن قرار دهیم.

آموزش نصب هدلایت در 5 مرحله

در صورتی که چنین مشکلاتی وجود نداشته باشد کار بسیار راحت‌تر است و تنها بحث تغییر لامپ هالوژن است. در چنین شرایطی تنها نکاتی که حائز اهمیت است این است که لامپ قفل شده را چگونه بیرون بیاوریم که صدمه نبیند و هم این که هنگام تعویض لامپ مراقب باشید و انگشتتان را بر روی شیشه لامپ قرار ندهید چرا که به شدت آسیب می‌بیند و طول عمر لامپ کاهش پیدا می‌کند. پس بهتر است هنگام تعویض از دستکش استفاده کنید.

اگر لامپ را با موفقیت نصب کردید ولی هدلایت کار نکرد باید فیوزها و سیم کشی برقی خودرو را چک کنید. اگر که دیدید لامپ‌های دیگر با استفاده از فیوز روشن می‌شوند ولی کماکان هدلایت روشن نمی‌شود احتمالاً مشکل در سیم کشی اتومبیل می‌باشد. ممکن است سیم در جایی از مسیر خود دچار شکستگی شده باشد. پس از سلامت سیم کشی اطمینان حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی: زنون یا هدلایت؟ | بررسی و مقایسه کلی چراغ زنون و هدلایت

گاهی به دلیل گیر کردن هیت سینک آلومینیوم هدلایت به گیره فنری پشت کاسه چراغ، باید گیره‌ی کاسه‌ی چراغ را کمی خم کنید تا هدلایت به درستی در جای خود قرار گیرد.

هدلایتها بر خلاف لامپ‌های هالوژنی یا زنون بسیار کم مصرف هستند به همین خاطر نیاز به نصب آفتاب مات یا رله چراغ نیست مگر در خودروهایی که سیستم ECU به دلیل مصرف کمتر این لامپ‌ها ارور می‌دهند که در چنین شرایطی لازم است از رله چراغ استفاده کنید.

نکاتی برای خرید هدلایت

نکاتی برای خرید هدلایت

هنگام خرید هدلایت حتماً به ساختار خودرو خود توجه داشته باشید و هدلایتی را تهیه کنید که مناسب باشد. برای مثال بعضی از هدلایتها پس از نصب اجازه نمیدهند که قسمت پلاستیکی پشت کاسه چراغ بسته شود به همین خاطر بهتر است از هدلایتهای چهار طرفه استفاده کنید چرا که این هدلایتها ظریف‌تر هستند و ترانس آن‌ها از خود هدلایت جدا است. ویدیو زیر مربوط به معرفی یکی از انواع هدلایت های موجود در کینگ اسپرت است.

اگر برای کاسه‌های چراغ اصلی می‌خواهید هدلایت تهیه کنید باید مارکی را انتخاب کنید که قدرت پرتاب نور زیادی داشته باشد.

هدلایتها معمولاً ضد آب هستند ولی باز هم به هنگام خرید به توضیحات محصول توجه کنید.

بهتر است از هدلایتهای زرد رنگ با کلوین 4000 الی 4500 در پروژکتور یا مه شکن خودرو استفاده شود چرا که باعث بهبود دید در روزهای بارانی یا مه آلود می‌شوند.

حداقل طول عمر این لامپ‌ها 2 تا 3 سال است ضمن این که با مصرف کمتری که دارد به ماشینتان فشار نمی‌آید پس کاملاً ارزش نصب کردن را دارند.

در این مقاله سعی کردیم نکات اساسی مربوط به آموزش نصب هدلایت را برای شما گردآوری کنیم. امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *