هنگامی که می‌خواهید با ماشین خود به سفر بروید چه سفر درون شهری باشد و چه سفر برون شهری ممکن است موقعیت‌هایی برای شما به وجود آید که عادی نیستند و شما را در شرایط اضطرار قرار دهند اما اگر وسایل لازم و متناسب با شرایط را در اختیار داشته باشید به راحتی می‌توانید چنین موقعیت‌های غیر معمولی را مدیریت کنید. در ادامه به تعدادی از وسایل کاربردی داخل ماشین می‌پردازیم و پیشنهاد می‌کنیم که همیشه ماشین خود را به چنین لوازم جانبی خودرو و امکاناتی مجهز کنید.

وسایل کاربردی داخل ماشین

وسایل کاربردی داخل ماشین

تا به حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که با خودتان بگویید کاش فلان وسیله در ماشین بود؟ وسایل کاربردی داخل ماشین  وسیله‌هایی هستند که به هنگام مسافرت با ماشین شخصی لازم است که ما در اتومبیل خود داشته باشیم تا بتوانیم ضمن اینکه مسافرت خود را راحت‌تر می‌کنیم شرایط بحرانی را نیز به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذاریم. در این مطلب سعی کردیم چند تا از وسایل کاربردی داخل ماشین را به شما معرفی کنیم.

مطلب پیشنهادی: تیونینگ چیست؟ معنی تیونینگ خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جعبه کمک‌های اولیه

قطعاً یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید در ماشین وجود داشته باشد جعبه کمک‌های اولیه است. این در حالی است که خیلی از افراد علی رغم وقوف به اهمیت جعبه کمک‌های اولیه، چنین کیت‌هایی را در ماشین خود قرار نمی‌دهند. ضمن این که با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید خودتان جعبه کمک‌های اولیه را بسازید.

جعبه کمک اولیه از وسایل کاربردی داخل ماشین

لاستیک زاپاس کیسه زباله از وسایل کاربردی داخل ماشین

همیشه یک لاستیک زاپاس در ماشین خود داشته باشید چرا که ممکن است در شرایطی لاستیک ماشین شما پنچر شود که هیچ تعمیرگاهی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد و از آن جا که رانندگی با لاستیک پنچر خطرناک است و پنچری لاستیک موضوعی است که زیاد اتفاق می‌افتد توصیه می‌کنیم همیشه لاستیک زاپاس در ماشین خود داشته باشید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودروها | آموزش تعویض روغن موتور

 

مثلث خطر شبرنگی

مثلث خطر یکی دیگر از وسایل کاربردی داخل ماشین می‌باشد. اگر لاستیک شما پنچر بشود و قصد پنچرگیری داشته باشید، یا به هر دلیلی مجبور به توقف در کنار جاده بشوید بهتر است این وسیله را در فاصله 100 تا 200 متری خودرو خود قرار دهید تا به بقیه خودروها هشدار داده باشید و از بروز تصادف جلوگیری کنید.

مثلث خطر شبرنگی

کابل باتری به باتری

با توجه به این که یکی از مشکلات رایجی که برای خودروها اتفاق می‌افتد خالی شدن باتری هست، بهتر است کابل باتری به باتری را در ماشین خود داشته باشید تا اگر ماشینی را پیدا کردید که صاحب نوع دوست آن قصد کمک به شما را داشت به راحتی مشکل شما حل شود. پس این وسیله تنها زمانی ارزش دارد که یک ماشین دیگر هم باشد در غیر این صورت بی فایده است.

از مهم ترین وسایل کاربردی داخل ماشین زنجیر چرخ است

زنجیر چرخ وسیله‌ای است که اوج اهمیتش در زمستان و روزهای برفی مشخص می‌شود. حتماً بارها این اتفاق برای شما افتاده است که به دلیل لغزندگی جاده کنترل ماشین برایتان دشوار باشد. در چنین شرایطی استفاده از زنجیر چرخ در کنترل ماشین به شما کمک می‌کند و امنیت سرنشینان را افزایش می‌دهد.

از مهم ترین وسایل کاربردی داخل ماشین زنجیر چرخ است

آب و خوراکی

فرض کنید که در جاده‌ای کویری ماشین شما خراب شده است و تا اولین آبادی کیلومترها فاصله دارید. در چنین شرایطی بهتر است نگرانی گرسنگی و تشنگی خود را نداشته باشید و مقداری خوراکی دارای ارزش غذایی مثل غلات یا سایر خوراکی‌هایی مسافرتی که مصرف می‌کنید همراه با مقداری آب در ماشین موجود باشد.

بکسل بند

ممکن است بر حسب اتفاق ماشین شما خاموش شود و دیگر روشن نشود در چنین مواقعی تنها راه بکسل کردن ماشین است. مخصوصاً اگر جایی باشید که نیروهای امدادی دیر برسند یا در منطقه تحت خدمات رسانی آن‌ها نباشید و باید به کمک ماشین دیگر به اولین تعمیرگاه بکسل شوید. پس همیشه داخل خودرو خود یک بکسل بند همراه داشته باشید.

بکسل بند

کیف پشت صندلی خودرو

ماشین‌ها فضای داخلی زیادی ندارند و به هنگام مسافرت مخصوصاً سفرهای طولانی ممکن است مجبور شوید خیلی از وسایل را با خود نیاورید و یا در صندوق عقب بگذارید. این در حالی است که اگر از چنین کیف‌هایی استفاده کنید می‌توانید وسایل بیشتری را در اتاق ماشین قرار دهید و سفر خود لذت بیشتری ببرید.

مطلب پیشنهادی:  معرفی 7 مورد از بهترین لوازم جانبی خودرو | وسایل جانبی پرطرفدار برای ماشین

کیسه زباله

همیشه این طور نیست که ما به سطل آشغال دسترسی داشته باشیم پس بهتر است در ماشین خود کیسه زباله داشته باشید تا مجبور به رها کردن زباله‌های خود در طبیعت یا شهرها نباشید. پس کیسه زباله بدون تردید یکی از وسایل کاربردی داخل ماشین محسوب میشود.

کیسه زباله از وسایل کاربردی داخل ماشین

در این مطلب فقط به بررسی تعداد محدودی از مهم ترین وسایل کاربردی داخل ماشین پرداختیم. این لوازم و وسایل کاربردی شامل موارد دیگری از جمله: جک خودرو، آچار چرخ، کنسول وسط ماشین، شارژر فندکی، یخچال خودرو و … می شود که به زودی و در مطالب بعدی به معرفی و بررسی  آنها خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *