یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اصول نگهداری و حفاظت از خودرو، ایجاد امکانات پیشرفته در آن است. از آن جا که امروزه، بسیاری از خودروها مجهز به سیستم ایموبلایزر(سیستم هوشمند امنیتی الکترونیکی)، دزدگیر و غیره می باشند. بنابراین دشواری سرقت آن ها سارقین را مجبور به دزدی از لوازم جانبی بیرون از کابین خودرو کرده است. یکی از موارد جدید در مورد حفاظت لوازم جانبی خودرو، محافظت از رینگ اتومبیل می باشد که در این مطلب به موضوع پیچ ضد سرقت خودرو چیست و کاربرد پیچ ضد سرقت خودرو می پردازیم. 

 

پیچ ضد سرقت خودرو چیست

 

در واقع، پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ به مهره هایی اطلاق می شود که روی چرخ های خودرو نصب شده و باعث بالا رفتن سطح امنیت آن می شوند. به عبارتی، این پیچ های ضد سرقت فقط با آچارهای مخصوص خود باز و بسته شده و جایگزین خوبی برای پیچ های معمولی و فابریک رینگ های خودروها، جهت حفاظت از آن ها در برابر سرقت می باشند.

اهمیت استفاده از پیچ ضد سرقت در خودرو چیست؟

همانطور که اشاره شد، استفاده از پیچ ضد سرقت خودرو در واقع، یکی از مطمئن ترین راه ها جهت حفاظت رینگ های خودرو می باشد. در ضمن امروزه، سارقین با وجود آپشن های پیشرفته خودروها، عاجز از سرقت خود آن ها بوده و به دنبال راه حل هایی جهت دزدی از لوازم جانبی آن ها مانند: قالپاق، جلو پنجره، آینه و … می باشند.

مطلب پیشنهادی: تیونینگ چیست؟ معنی تیونینگ خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

یکی از این لوازم جانبی ارزشمند و پر قیمت، رینگ ها و لاستیک های خودرو می باشد و در صورت نصب پیچ های معمولی و فابریک روی آن، کار برای سارق راحت تر می شود، ولی اگر آن ها با پیچ های ضد سرقت بسته شوند، امکان سرقت رینگ ها خیلی سخت خواهد شد و همین امر، باعث محبوبیت وسیله پیچ ضد سرقت خودرو یا همان قفل رینگ در میان خودرو سواران شده است. 

 

کاربرد پیچ ضد سرقت خودرو

 

کاربرد پیچ ضد سرقت خودرو

هر خودرو، پیچ ضد سرقت مخصوص خود را داشته و همچنین، با آچار مخصوص خود باز و بسته می شود. استفاده از پیچ ضد سرقت خودرو، به دلیل مشکلاتی از جمله: نامناسب بودن محل زندگی، پارک ضروری در محیط های خطرناک و دور از دید و پارک در شهرهای دیگر، ضروری بوده و باعث بالا رفتن سطح امنیت خودرو و همچنین آسایش خاطر مالک خودرو می شود.

مطلب پیشنهادی: بال عقب خودرو چیست؟ | معرفی بهترین بال های اسپرت

نحوه استفاده از پیچ ضد سرقت خودرو

بعد از درک پیچ ضد سرقت خودرو و کاربرد آن، باید نحوه بکارگیری آن را آموخت که عبارت است از: 

  1. باز کردن پیچ ها یا مهره های فابریک 
  2. پاکسازی حفره ها یا محل پیچ ها با فرچه یا دستمال در صورت وجود گرد و غبار 
  3. روغن کاری حفره ها یا محل پیچ ها جهت عدم زنگ زدگی و باز و بسته شدن روان آن ها 
  4. قرار دادن قفل ها در حفره و بستن آرام آن ها 
  5. استفاده از آچار مخصوص آن جهت سفت کردن قفل های چرخ  
  6. دقت در نگهداری آچار پیچ ها و قرار دادن آن در جای مطمئن 

نحوه استفاده از پیچ ضد سرقت خودرو

محدودیت های پیچ ضد سرقت خودرو چیست؟

  • منحصر به فرد بودن آچار هر چرخ 
  • هرز شدن آچار: در صورت پایین بودن کیفیت آچار و اصل نبودن جنس آن، به مرور زمان آچار دچار هرز شدگی می شود. 
  • گم شدن آچار: بایستی در حفظ و نگهداری آچار دقت لازم داشت. زیرا، بدون آن، نمی توان به طور اصولی قفل ها را باز کرد و بایستی با ضربه یا چکش اقدام به این کار کرد که آن نیز به نوبه خود، موجب آسیب به پیچ های خودرو و قفل های آن می شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید قفل فرمان و پدال | معرفی بهترین قفل فرمان های خودرو و بررسی مدل های مختلف

مزایای پیچ ضد سرقت خودرو 

  1. ایمنی رینگ ها و لاستیک های خودرو در برابر سرقت 
  2. جلوه دهی زیبا به رینگ ها و در واقع، اسپرت شدن آن ها 
  3. نصب و حذف راحت آن؛ قفل رینگ های پیچی جایگزین خیلی مناسبی برای قفل رینگ های گیره ای بوده و به دلیل نصب یکباره و همیشگی و ساده برای هر نوع پارکی مناسب می باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *