رم ایر چیست؟ شاید تاکنون نام این قطعه را نشنیده باشید و با عملکرد آن آشنایی نداشته باشید؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم اطلاعاتی کاملی برای معرفی این محصول در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی بیشتری برای خرید رم ایر اقدام کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. رم ایر یکی از قطعات کاربردی در خودرو است که برای مکش بیشتر هوا از بیرون استفاده می‌شود و با عبور از فیلتر هوا بر سیستم سوخت و شتاب خودرو تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

رم ایر چیست

رم ایر چیست؟

رم ایر یکی از قطعات کاربردی در خودرو است که در تیونینگ و بالارفتن بازدهی موتور تاثیر دارد. زیرا وقتی هوا با فشار وارد محفظه خودرو می‌شود، حجم بالایی دارد، اما به آسانی از کنار دریچه گاز عبور می‌کند و وارد موتور خودرو نمی‌شود و شتاب آن را تغییر نمی‌دهد.

» پیشنهاد مطالعه: تیونینگ چیست؟

رم ایر با شکل ظاهری قیف مانندی که دارد باعث می‌شود هوای فشرده شده که وارد محفظه خودرو می‌شود به طرف دریچه گاز هدایت شود؛ بالارفتن حجم هوای وارد شده به موتور به طور مستقیم بر شتاب موتور تاثیر می‌گذارد.

به عبارت دیگر وقتی موتور مجهز به رم ایر باشد، می‌تواند به جای تنفس هوای گرم، هوای خنک تصفیه شده را تنفس کند و با بالابردن حجم و تراکم هوای ورودی، از حداکثر توان خود برای استفاده از سوخت ورودی استفاده کند و موجب افزایش شتاب خودرو شود.

عملکرد کیت مکش

با توضیحاتی که ارائه کردیم مشخص می‌شود عملکرد این قطعه از اتومبیل شباهت زیادی به کیت مکش دارد. با توجه به اینکه عبور هوا از خودرو بر عملکرد بخش‌های عبور هوا در آن تاثیر دارد، می‌توان کیت مکش را به آن اضافه کرد و فیلتر هوا را حذف کرد تا عملکرد خودرو بهتر شود.

کیت مکش باعث می‌شود هوایی که وارد خودرو می‌شود عاری از گرد و غبار باشد و آسیبی به موتور خودرو وارد نشود. از طرف دیگر با استفاده از کیت مکش دمای هوای ورودی از دمای هوا کمتر می‌شود و موجب بالابردن میزان چگالی هوا و رساندن اکسیژن بیشتر به موتور می‌شود. در نتیجه مصرف سوخت خودرو کمتر می‌شود و توان آن بالاتر می‌رود.

تفاوت رم ایر و کیت مکش

تفاوت رم ایر و کیت مکش این است که در قسمت بالایی یا سر رم ایر جایی برای فیلتر کردن هوا وجود ندارد و تصفیه هوای ورودی آن با استفاده از یک پد محافظ انجام می‌شود. با اینکه پد محافظ کارایی فیلتر هوا را ندارد، اما این قابلیت را دارد که هوای بیشتری را وارد موتور کند.

بنابراین اگر بخواهیم مکش هوا در رم ایر و کیت مکش را مقایسه کنیم، باید بگوییم، مکش هوا در رم ایر بیشتر است و باعث می‌شود هوای بیشتری وارد موتور شود.

مزایا و معایب رم ایر چیست

مزایای رم ایر چیست؟

رم ایر قطعه‌ای کاربردی در خودرو است که به جز افزایش شتاب خودرو، مزایای دیگری هم به همراه دارد. موارد زیر سایر مزایای خرید رم ایر است.

کاهش هزینه مصرف سوخت

یکی از مزایای بااهمیت رم ایر این است که هزینه مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و خرید آن مقرون به صرفه است.

قیمت مناسب رم ایر

در صورتی که برای خرید رم ایر به صورت حضوری به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید یا اینکه بخواهید آنلاین خریدکنید، متوجه می‌شوید که رم ایر قیمت ثابت و مشخصی ندارد و با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد. یکی از عوامل مهمی که قیمت رم ایر را تحت تاثیر قرار می‌دهد کشور سازنده آن است. برخی از مدل‌های رم ایر تولید داخلی هستند و برخی دیگر خارجی یا وارداتی هستند. با این حال قیمت خرید رم ایر در مقایسه با مزایایی که دارد، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

» پیشنهاد مطالعه: ریمپ خودرو یا ریمپ ایسیو چیست؟

نصب آسان

یکی دیگر از مزایای بااهمیت رم ایر این است که به آسانی می‌توان آن را روی خودرو نصب و استفاده کرد.

 قابلیت شستشو رم ایر

اگر قصد خرید رم ایر دارید بهتر است بدانید این ابزار کاربردی قابلیت شستشو و تمیز کردن دارد و شما می‌توانید هر بار که تعویض روغن انجام می‌دهید، رم ایر را هم بشویید و تمیز کنید. این اقدام موجب افزایش عملکرد و ماندگاری رم ایر می‌شود.

طول عمر بالا

یکی از سوالات متداول متقاضیان خرید رم ایر این است که ماندگاری آن چقدر است و چه مدتی می‌توانند از آن استفاده کنند. با اینکه نمی‌توانیم زمان دقیقی برای کارکرد رم ایر اعلام کنیم، اما بهتر است بدانید طول عمر آن زیاد است و ماندگاری مطلوبی دارد.

مقاومت بالا در برابر حرارت

مزیت دیگر رم ایر این است که در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی دارد. در واقع یکی از دلایل طول عمر بالای رم ایر مقاومت بالای آن در برابر حرارت است.

رم ایر چیست و چه کاربردی دارد

معایب استفاده از رم ایر چیست؟

با توجه به اینکه با خرید رم ایر هوای بیشتری وارد موتور خودرو می‌شود، یکی از عیب‌های استفاده از رم ایر این است که هوای زیادی را وارد موتور می‌کند. در نتیجه سلامت موتور را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم استفاده از رم ایر ریسک آسیب به موتور را به همراه دارد و ما ناگزیریم بین قدرت و سلامت موتور یکی از آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

جمع‌بندی

رم ایر یکی از قطعات خودرو است که عملکرد آن شباهت زیادی به کیت مکش دارد و با افزایش مکش خودرو شتاب آن را بیشتر می‌کند. سعی کردیم در این مطلب عمکلرد رم ایر را به طور دقیق توضیح دهیم و شما را با مزایا و معایب خرید رم ایر آشنا کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *