قفل فرمان از جمله لوازم جانبی خودرو است که برای تمامی ماشین داران لازم است. این قفل به صورت خاصی بر روی فرمان ماشین شما قرار می گیرد و محدودیت هایی را در چرخش فرمان ایجاد می کند. به طوری که آزادی عمل را از راننده سلب می کند و هر کسی که بخواهد اتومبیل شما را به حرکت درآورد، باید ابتدا آن را باز کند. نحوه بستن قفل فرمان هم بسیار ساده می باشد و با توضیحات مختصری می توانید آن را انجام دهید.

آموزش نصب قفل فرمان خودرو

تمامی سارقان اتومبیل اذعان داشته اند که اتومبیل های با قفل ها و وسایل امنیتی بالا را سرقت نخواهند کرد. دلیل این گفته هم مشخص است. سارق مجبور است وقت زیادی را برای باز کردن قفل های اتومبیل تلف کند و این، درصد خطر کار او را بالا می برد. بنابراین از همان ابتدا سراغ ماشین هایی می رود که در آنها کمتر از وسایل امنیتی استفاده شده است.

ویدیوهای زیر نحوه ی بستن دو نوع قفل فرمان را نمایش می دهند. توصیه می کنیم قبل از خواندن ادامه ی مطلب حتما دو ویدیو زیر را مشاهده نمایید. و سپس در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید!

بررسی نحوه بستن قفل فرمان

نحوه بستن قفل فرمان ساده است. ابتدا با کلید، قفل را باز کرده و اندازه آن را کوچک کنید. سپس قفل را در قسمت داخلی فرمان اتومبیل قرار دهید و آن را تا جایی که ممکن است بکشید. دسته های ایجاد شده در قفل به فرمان گیر می کنند. سپس در این قسمت، قفل فرمان را با کلید قفل کنید. اکنون ماشین شما مجهز به یکی از متداول ترین قفل ها می باشد و می توانید با خیالی آسوده آن را ترک کنید.

نحوه بستن قفل فرمان

استفاده از قفل فرمان بسیار متداول است. این قفل در قسمت داخلی فرمان قرار می گیرد و هنگامی که راننده بخواهد فرمان را بچرخاند، دسته قفل به شیشه جلوی اتومبیل برخورد می کند. در نتیجه سارقین مجبور هستند که برای جا به جایی اتومبیل حتما این قفل را باز کنند. باز کردن این قفل زمان زیادی می برد و اینگونه است که سارقان از این کار منصرف شده و تنها به سرقت اشیای موجود در ماشین می پردازند.

مطلب پیشنهادی: پیچ ضد سرقت خودرو چیست؟ | کاربرد پیچ ضد سرقت خودرو

قفل فرمان در قیمت های مختلفی در بازار فروخته می شود. همچنین کلید های این قفل ها اغلب ستاره ای هستند که ضریب امنیتی آن را بالا می برند. توضیح اینکه باز کردن قفل های ستاره ای سخت از قفل های معمولی است و علت استفاده از این نوع کلید هم همین امر است. در واقع نحوه بستن قفل فرمان را باید هر راننده ای بلد باشد. زیرا بستن این قفل اقدامی هوشمندانه جهت بالا بردن ضریب امنیتی وسیله نقلیه شماست.

نحوه بستن قفل فرمان خودرو

نکات مورد توجه در رابطه با نحوه بستن قفل فرمان

در مورد نحوه بستن قفل فرمان، حتما پس از اینکه قفل را در قسمت داخلی فرمان قرار دادید، تا انتها بکشید. در صورت بی توجهی به این موضوع قفل بر روی فرمان شما جا به جا می شود و به اصطلاح بازی می کند. رانندگی به این شکل سخت است اما غیر ممکن نخواهد بود.

کلید قفل فرمان را در داخل ماشین قرار ندهید و همراه خود از ماشین خارج کنید. قرار دادن کلید قفل در داخل ماشین امر معقولی به نظر نمی رسد.

گاهی اوقات دیده می شود که قفل فرمان هرز می شود و نمی تواند که میله را در خود ثابت نگه دارد. در این صورت کارایی خود را از دست می دهد و شما باید از قفل دیگری استفاده کنید. پیشنهاد می شود که حتما قفل فرمان خود را مراکز معتبر خریداری نمایید.

مطلب پیشنهادی: نحوه بستن قفل پدال | آموزش بستن قفل پدال خودرو + ویدیو و تصویر

از قرار دادن اشیا قیمتی در اتومبیل خود به خصوص در جاهای قابل رویت خودداری نمایید. بررسی نشان می دهد که بسیاری از سارقان در ابتدا قصد سرق نداشته اند اما با دیدن اشیا قیمتی در داخل اتومبیل وسوسه شده و به این کار دست زده اند. استفاده از قفل پدال هم در کنار قفل فرمان می تواند برای شما بسیار موثر و ضروری باشد و ضریب امنیتی ماشین شما را تا حد مقبولی افزایش دهد.

آموزش تصویری نصب قفل فرمان

خرید انواع قفل ضد سرقت خودرو

شما می توانید در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی خودرو کینگ اسپرت انواع قفل ضد سرقت و ایمنی خودرو از جمله: انواع قفل فرمان، قفل پدال، قفل رینگ و … به صورت آنلاین و با بهترین قیمت سفارش دهید. کینگ اسپرت یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم اسپرت ماشین در ایران می باشد که با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود سعی کرده است با حذف واسطه ها محصولات را با بهترین قیمت و کیفیت به دست مشتریان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *