قفل فرمان یکی از مهمترین لوازم جانبی است که باید برای خودروی خود خریداری کنید. اگر خودروی خود را برای ساعت‌های طولانی در خیابان پارک می‌کنید، خرید این وسیله برای شما خریدی ضروری محسوب می‌شود. سارقان خودرو همواره به سراغ خودروهایی میروند که سرقت آن‌ها ساده‌تر و کم دردسرتر باشد. اگر خودروی شما فاقد سیستم‌های امنیتی لازم مانند دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و.. باشد، کار را برای سارقان بسیار ساده کرده‌اید! در این صورت سارقان می‌توانند با منتقلکردن خودروی شما به محل مدنظر خودشان، به راحتی قطعات و لوازم اساسی خودروی شما را باز کنند و به فروش برسانند. با این تفاسیر پیشنهاد می‌شود حتی اگر قصد دارید خودروی خود را برای دقایقی در خیابان پارک کنید، از قفل فرمان استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از قفل فرمان بپردازیم و بهترین مارک قفل فرمان را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز علاقه‌مندید در مورد بهترین مارک قفل فرمان اطلاعاتی به دست آورید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بهترین مارک قفل فرمان کدام است

قفل فرمان چیست؟ چرا باید از این وسیله استفاده کنیم؟

قفل فرمان قفلی است که از دو یا چند قسمت به فرمان متصل می‌شود و مانع حرکت و چرخش فرمان خودروی شما می‌شود. این وسیله باعث می‌شود سرقت خودرو برای سارقان سختتر شود و به زمان بیشتری برای سرقت خودرو مدنظر نیاز داشته باشند. معمولاً سارقان وقتی ببینند شرایط برایشان چندان فراهم نیست و باید علاوه بر دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان را نیز بشکنند، از فکر سرقت بیرون میآیند. مهمترین مزیت استفاده از قفل فرمان همین جنبه بازدارندگی آن است.

امروزه انواع مختلفی از قفل فرمان‌ها در بازار موجود هستند و کمی انتخاب از میان گزینه‌های متعدد سخت شده است. نکته مهم در مورد انتخاب قفل فرمان این است که اگر قفل فرمان مقاوم و باکیفیتی را انتخاب نکنید، ممکن است سارقان بتوانند قفل شما را بشکنند، ببرند یا باز کنند. در این صورت استفاده از این قفل فایده چندانی برای امنیت خودروی شما نخواهد داشت؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید به نهایت دقت خود را به کار بگیرید. در ادامه به بررسی نکات مهم در هنگام خرید قفل فرمان می‌پردازیم و برخی از بهترین برندهای قفل فرمان را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

قفل فرمان چیست؟ چرا باید از این وسیله استفاده کنیم؟

بهترین مارک قفل فرمان کدام است؟

در سال‌های اخیر برندهای متعددی اقدام به تولید این محصول کرده‌اند و از این رو، نمیتوان با قاطعیت یک برند را بهعنوان بهترین مارک قفل فرمان معرفی کرد. در ادامه به بررسی لیست بهترین برندهای قفل فرمان می‌پردازیم. از جمله برندهای مطرح تولیدکننده قفل فرمان می‌توان به Alive، sparco، آریان، گلد، لوکمس، شیلدر، اکتیو تولز، وی ام ان، سامکو، کلاویس و نووا اشاره کرد. معرفی برخی از بهترین قفل فرمان‌های موجود در بازار:

قفل فرمان آریان لوک Arian Lock

این قفل فرمان محصول شرکت آریان، یکی از بهترین مارکهای قفل فرمان است. این قفل از فولاد ساخته شده و وزن آن 1450 گرم است. ساختار این قفل بسیار ساده است و می‌توانید با استفاده از کلید آن را قفل کنید. قفل فرمان آریان لوک Arian Lock در گروه قفل‎‌‌های کشویی قرار میگیرد و برای اغلب خودروها از جمله خودروهای داخلی مانند پراید، پژو 206 و 207 و… مناسب است. 

قفل فرمان آریان لوک Arian Lock

قفل فرمان نووا مدل باتومی (بیسبالی)

قفل فرمان مدل باتومی از دیگر محصولات شرکت نووا است. به ساختار این نوع قفل فرمان در اصطلاح بیسبالی یا باتومی می‌گویند. این قفل نیز از جنس فولاد است و وزن آن 1418 گرم است. بدنه این قفل فرمان از جنس استیل مقاوم و دسته آن از جنس فوم باکیفیت است. طول این قفل فرمان قابل‌تنظیم است و میتوان برای خودروهای تمامی خودروها از این محصول استفاده کرد. 

قفل فرمان مدل باتومی

قفل فرمان لوکمس مدل LM-21

قفل فرمان لوکمس مدل LM-21 از دیگر قفل فرمان‌های پرطرفدار بازار است. این قفل فرمان ساختار دوبل دارد و از فولاد ساخته شده است. وزن این قفل فرمان از برند لومکس، 1200 گرم است. علیرغم وزن نه‌چندان زیاد، مقاومت این قفل فرمان در برابر ضربه و برش بسیار بالاست. روکش این قفل فرمان از جنس PVC است و در دسته قفلهای عصایی قرار میگیرد. 

قفل فرمان لوکمس مدل

قفل فرمان خودرو مدل عصایی

قفل فرمان خودرو مدل عصایی دارای ساختار عصایی است و علاوه بر فرمان، پدال‌های خودروی شما را نیز قفل می‌کند. این قفل فرمان از فولاد تهیه شده و روکش آن از جنس PVC است. این قفل فرمان در برابر هرگونه ضربه مقاوم است و در برابر برش نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. وزن این قفل فرمان حدود 1 کیلوگرم است و ابعاد آن برای استفاده در تمامی خودروها مناسب است. با خرید این قفل فرمان با یک تیر دو نشان زده‌اید و دیگر نیازی به خرید قفل پدال نخواهید داشت.

قفل فرمان خودرو مدل عصایی

در هنگام خرید قفل فرمان باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

نوع قفل فرمان

قفل فرمان در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه میشود. شما میت‌وانید بر اساس سلیقه و شرایط خود اقدام به انتخاب نوع قفل فرمان مدنظر کنید. قفل فرمان تاشو، قفل فرمان عصایی، قفل فرمان پدال‌بند قفل فرمان سه کاره و قفل فرمان رمزدار انواع قفل‌های موجود در بازار هستند. قفل فرمان سه کاره به شکل هم‌زمان پدال ترمز و کلاچ، فرمان، دنده و ترمزدستی را قفل می‌کند و بالاترین امنیت را در میان انواع قفل فرمان‌ها دارد. 

تناسب با خودروی شما 

از دیگر نکاتی که هنگام خرید قفل باید به آن دقت کنید، تناسب قفل فرمان با خودروی شماست. حتما پیش از خرید بررسی کنید که آیا این قفل مناسب فرمان خودروی شما هست یا خیر. 

متریال تشکیل دهنده

سعی کنید قفل فرمانی را خریداری کنید که از متریال مقاومی ساخته شده باشد. استفاده از قفل فرمانهای فولادی انتخابی مناسب است. در آخر امیدواریم این مطلب شما را در انتخاب و خرید قفل فرمان مناسب کمک کرده باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *