اطلاع از مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو به رانندگان کمک خواهد کرد تا با آگاهی بتوانند درباره مورد استفاده قرار دادن یا ندادن این روش، به نتیجه درست برسند. امروزه تعداد زیادی از صاحبان خودرو به جای این که برای تایر ماشین خود از باد معمولی استفاده کنند، ترجیح می دهند باد نیتروژن را به کار ببرند اما باید دید کدام روش برای شما مناسب تر است. پس تا انتهای این مطلب از مجله ی فروشگاه اینترنتی کینگ اسپرت همراه ما باشید!

باد نیتروژن

امروزه تعداد زیادی از صاحبان خودرو به جای این که برای تایر ماشین خود از باد معمولی استفاده کنند، ترجیح می دهند باد نیتروژن را به کار ببرند. هرچند که استفاده از این روش در حال حاضر رو به افزایش است ولی روش جدیدی به شمار نمی آید و پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اما مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو یکی از موضوعاتی است که فکر بسیاری از رانندگان را به خود مشغول کرده است.

باد نیتروژن

به کار بردن باد نیتروژن برای لاستیک سال ها به کار برده شده است و سه مورد زیر را می توان در این رابطه ذکر کرد:

حتما بخوانید: تیونینگ چیست؟ معنی تیونینگ خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو؛ راهنمای رانندگان

اطلاع از مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو به رانندگان کمک خواهد کرد تا با داشتن آگاهی لازم و با در نظر گرفتن نیاز خود بتوانند درباره مورد استفاده قرار دادن یا ندادن این روش، به نتیجه درست دست پیدا کنند. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این نکته است که ابتدا باید از دسترسی آسان خود به مراکزی که خدمات مربوط به این روش را ارائه می دهند، مطمئن شوید. چنانچه چنین مراکزی در نزدیکی شما وجود ندارند بهتر است از همان باد معمولی استفاده کنید. با این وجود، همیشه به دنبال اطلاع از روش های جدید هم باشید و برای بهبود عملکرد همه بخش های ماشین خود، بهترین روش های در دسترس را انتخاب کنید.

مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو

مزایای باد نیتروژن لاستیک خودرو کدام است؟

در رابطه با موضوع مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو اگر بخواهیم به مزایا یا نکات مثبت آن بپردازیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ثابت ماندن فشار تایر

در مقایسه با استفاده از باد معمولی فشار تایرها با استفاده از این روش تا مدت زمان بیش تری ثابت می ماند. دلیل این ویژگی دو مورد زیر است:

  • نیتروژن به سختی قادر به خارج شدن از تایر لاستیکی است.
  • نیتروژن در برابر تغییرات دمایی دارای حساسیت کم تری است.

کاهش پیدا کردن مصرف سوخت خودرو

زمانی که فشار باد لاستیک ها ثابت و به اندازه باشد، مصرف سوخت خودرو به صورت بهینه انجام می شود. با استفاده از این روش، باد لاستیک خودرو برای مدت طولانی تنظیم شده باقی می ماند و همین ویژگی باعث کاهش مصرف سوخت می شود.

حتما بخوانید: چرا تنظیم ارتفاع خودرو مهم است و ارتفاع استاندارد خودرو چقدر است؟

کمک به حفظ محیط زیست

از میان مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو این مزیت آن یکی از موارد قابل توجه محسوب می شود. استفاده از این روش به دلیل داشتن دو عملکرد فوق العاده خوبی که دارد، به حفظ محیط زیست که یکی از موضوعات بی نهایت مهم به شمار می آید، کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

  1. فرسایش لاستیک خودرو به تعویق می افتد. در نتیجه از وارد شدن تعداد زیادی لاستیک فرسوده به انبوه زباله های موجود کم خواهد شد.
  2. مصرف سوخت بهبود پیدا می کند. به این ترتیب، ایجاد آلودگی محیط زیست تا حد قابل ملاحظه ای کم تر خواهد شد.

بالا رفتن دوام تایر و رینگ خودرو

نیتروژن به عنوان یک گاز خشک برخلاف باد معمولی هیچ رطوبتی ندارد. همین خصوصیت باعث می شود تا تایر و رینگ خودرو در معرض رطوبت قرار نگیرند و دوام بیش تری پیدا کنند.

تأمین ایمنی خودرو

برخلاف باد معمولی که می تواند اکسیژن لازم برای شعله ورتر کردن آتش یک لاستیک را فراهم کند، نیتروژن یک گاز غیر قابل اشتعال است.

معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو کدام است

معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو کدام است؟

مواردی که درباره مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو به بخش معایب و ایرادهای آن مربوط می شود، عبارت هستند از:

بالا بودن هزینه

هزینه این روش در مقایسه با روش استفاده از باد معمولی دارای هزینه بالایی است. بنابراین هر راننده باید با در نظر گرفتن برنامه مالی خود روشی را که همیشه می تواند انجام بدهد، برای خود انتخاب کند.

حتما بخوانید: وسایل کاربردی داخل ماشین | لیست مهم ترین لوازم ضروری داخل خودرو + قیمت و خرید آنلاین

انجام سرویس دوره ای

برای این روش نیز باید به صورت دوره ای فشار باد لاستیک ها بررسی شود و برای این کار باید به مراکز خاص این کار که امکانات لازم را دارند، مراجعه کرد.

در دسترس نبودن مراکز ارائه خدمات

پیش از این در بخش اطلاع از مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو به عنوان یک راهنما برای داشتن یک انتخاب درست، به این نکته اشاره شد که در دسترس نبودن مراکز ارائه خدمات باد نیتروژن می تواند برای رانندگان دردسرساز باشد. مراکز تأمین باد نیتروژن محدود هستند و به هر حال شما باید در زمانی خاص برای تنظیم باد لاستیک های خودرو خود اقدام کنید. اگر مکان ارائه خدمات از شما خیلی دور باشد، استفاده از این روش گزینه خوبی محسوب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *