چه چیزی باعث خورندگی رنگ خودرو میشود؟ خورندگی رنگ خودرو می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیاری باشد. با شناخت این عوامل و برطرف کردن آن‌ها می‌توان اتومبیلی سالم و زیبا را نگهداری کرد. در ادامه عوامل اصلی برای خورندگی رنگ ماشین را بررسی خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب همراه تیم تحریریه کینگ اسپرت باشید!

10 عامل اصلی برای خورندگی رنگ ماشین

اگر اتومبیل داشته باشید، احتمالا یکی از دغدغه‌های همیشگی شما محافظت و مراقبت از خودروتان است. نگهداری و مراقبت از خودرو به عنوان یکی از موضوعاتی مطرح می‌شود که اهمیت بسیاری دارد. یکی از ابعاد نگهداری از خودرو را می‌توان نگهداری از رنگ و بدنه خودرو دانست. عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند بر روی رنگ خودرو تاثیر گذاشته و موجب خوردگی در آن شوند. از همین رو با دانستن این عوامل و در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان راهی برای کنترلشان به دست آورد. این موضوع سبب شد تا در این مقاله به سراغ ده مورد از اصلی‌ترین عاومل خروندگی رنگ ماشین رفته و درباره هریک نکاتی مختصر را بیان کنیم. نکاتی که به شما کمک کند تا بتوانید نگهداری بهتری را از ماشین خود داشته باشید و ارزش مالی و زیبایی آن را به خوبی حفظ کنید.

عامل اصلی برای خورندگی رنگ ماشین

1. نشت بنزین بر روی دیواره اتومبیل

به عنوان اولین عامل از بین برنده رنگ خودرو می‌توان به بنزین اشاره کرد. ریختن بنزین بر روی دیاره و بدنه اتومبیل در حال بنزین زدن، موضوعی است که می‌تواند موجب خورندگی رنگ ماشین شود. بنزین به دلیل داشتن قابلیت حلالیت توانایی آن را دارد که در حین تبخیر شدن خود، میزانی از رنگ بدنه خودرو شما زا نیز از بین ببرد. از همین رو لازم است پس از نشت بنزین به سرعت آن را از روی سطح ماشین خود بزدایید.

2. چسبیدن شیره درخت به بدنه ماشین

شیره درخت یکی از آن مواردی است که کمتر ممکن است کسی با خورندگی رنگ ماشین آن را بشناسد. با این حال، داشتن خاصیت چسبناک بودن در شیره درخت سبب می‌شود تا در حین پاک کردن آن مقداری از رنگ ماشین نیز از بین برود. از همین رو در صورتی که با شیره درخت بر روی ماشین خود روبه‌رو شدید، به سرعت آن را از بین ببرید.

3. ماندن گرد و خاک بر روی بدنه ماشین

کثیف بودن ماشین و حضور گرد و خاک بر روی بدنه ماشین نیز می‌تواند به عنوان یکی دیگر از عوامل تخریب کننده رنگ ماشین شناخته شود. حضور دائمی گرد و خاک بر روی ماشین می‌تواند موجب خش افتادن بدنه ماشین و ایجاد گل بر روی آن شود. مواردی که در طول زمان ممکن است خورندگی رنگ ماشین را در پی داشته باشند.

حتما بخوانید: ترمیم رنگ خودرو

4. برخی از روغن ترمزهای موجود در بازار

زمانی که از روغن ترمز استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این روغن بر روی بدنه ماشین نریزد. در برخی از موارد، روغن‌های ترمز قابلیت آن را دارند که موجب از بین رفتن رنگ خودرو شده و خورندگی رنگ را به دنبال داشته باشند. ترکیب پلی اتیلن گلیکول موجود در برخی از روغن موتورها موجب خورندگی رنگ ماشین می‌شود. در صورت ریخته شدن این موارد از روغن موتور بر روی بدنه ماشین سعی کنید سریع آن را با آب بشویید.

5. بارش باران و برف اسیدی در فصول مختلف

باران و برف اسیدی از دیگر عواملی هستند که می‌توانند موجب خراب شدن رنگ ماشین شوند. این موارد با داشتن خاصیت اسیدی در خود، موجبات خرابی رنگ را به وجود می‌آورند. از همین رو لازم است تا در حین بارش باران و برف اسیدی ماشین خود را زیر سقف یا زیر روکش قرار دهید تا کمترین آسیب متوجه آن شود.

6. ریختن مایعاتی مانند قهوه و نوشابه بر روی ماشین

مایعاتی مانند قهوه و نوشابه به دلیل داشتن خواص اسیدی در خود می‌توانند مشکلاتی جدی را بر روی رنگ ماشین بر جا بگذارند. از همین رو بهتر است تا در صورت بروز اتفاقاتی این چنینی، به سرعت ماشین خود را تمیز کنید.

ریختن فضولات پرندگان بر روی دیواره و سقف ماشین

7. ریختن فضولات پرندگان بر روی دیواره و سقف ماشین

فضولات پرندگان به دلیل داشتن خاصیت اسیدی خود می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیاری برای رنگ ماشین شود. این مشکل که تقریبا تمامی رانندگان با آن درگیری دارند، می‌تواند با استفاده از پارک کردن ماشین در جای مناسب کمتر شود. با این حال، در صورت مواجه شدن با این مشکل، لازم است تا پیش از خشک شدن آن، به شست‌وشو پرداخته و آن را برطرف نمایید.

8. برخورد حشرات و پشه‌ها با ماشین و متلاشی شدن آن‌ها

در فصول گرم سال که حشرات و پشه‌های بسیاری در فضا پرواز می‌کنند، ممکن است در حین رانندگی بسیاری از آن‌ها با ماشین شما برخورد کنند. این موجودات معمولا دارای محتویات بدنی هستند که خاصیت اسیدیته بالایی دارد. از همین رو منجر به از بین رفتن رنگ ماشین می‌شود.

حتما بخوانید: مزایا و معایب رینگ بزرگتر خودرو چیست

9. تابش مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش بر روی ماشین

نور مستقیم خورشید یکی از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند منجر به خراب شدن رنگ ماشین شود. کدر شدن رنگ ماشین یا افتادن سایه بر روی قسمتی از ماشین می‎تواند پیامدهای قرار گرفتن ماشین در برابر نور مستقیم خورشید باشد.

10. استفاده از مایع شوینده بی‌کیفیت برای شست‌وشوی ماشین

اگر به شست‌وشوی ماشین خود اهمیت می‌دهید، لازم است تا برای شست‌وشوی ماشین خود از مایع شوینده مناسب و باکیفیتی استفاده کنید. مایع شوینده بی‌کیفیت می‌تواند سبب شود تا ماشین به مرور رنگ دچار خورندگی رنگ یا کدر شدن بشود و زیبایی ظاهری خود را از دست دهد.

استفاده از مایع شوینده بی‌کیفیت برای شست‌وشوی ماشین

سخن پایانی مقاله

اگر زیبایی ماشینتان برای شما اهمیت دارد و خورندگی رنگ ماشین یکی از دغدغه‌های جدی شما است، توجه داشتن به عوامل خورندگی رنگ ماشین و از بین بردن آن‌ها می‌تواند به شما در نگهداری بهتر ماشین کمک کند. در این مقاله و آنچه که گذشت، سعی کردیم تا درباره این موضوع و ده مورد از اصلی‌ترین عوامل آن نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که سبب شود تا بتوانید ماشین خود را به شکل سالم‌تر و بهتری نگهداری کنید.

منابع: hamrah-mechanicostadkarauto360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *