مشاغل فنی همیشه درآمد مناسبی داشته‌اند و در این میان شغل‌های خدماتی مرتبط با تعمیرات خودرو همیشه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می‌باشند؛ در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نحوه ورود به بازار کار تعمیرات خودرو با یادگیری و شرکت در دوره‌های آموزش مکانیک خودرو و دوره‌های آموزش برق خودرو بپردازیم.

ضمناً در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه طور با یادگیری باتری سازی و مکانیکی می توانید به درآمد 25 میلیون تومانی و یا حتی بیشتر برسید.

آمادگی برای ورود به بازار کار با دوره‌های برق خودرو و مکانیک خودرو

اولین و اساسی‌ترین رکن برای ورود به بازار کار، داشتن یک مهارت و تخصص است که بتوان با ارائه آن، دردی از مشکلات مردم رفع کرد و گره‌ای از کار آن‌ها گشود.

اگر سری به خیابان‌های شهر بزنید، بدون شک وجود تعداد زیادی خودرو، شما را شوکه خواهد کرد؛ خودروهایی که هم روزه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و جالبتر اینکه مدل‌های قدیمی آن‌ها از رده خارج نمی شوند.

این به آن معنا است که برای افراد شرکت کننده در کلاس‌های آموزش مکانیک و برق خودرو، حداقل تا چند دهه آینده همیشه کار وجود خواهد داشت.

به همین دلیل است که افراد با شرکت در دوره و یادگیری مکانیک خودرو و برق خودرو، می‌توانند به سادگی وارد بازار کار شوند و به درآمد قابل توجهی برسند.

درآمد شغل تعمیرات خودرو و عوامل تاثیرگذار بر آن

اگر بخواهیم به عدد دقیقی به عنوان درآمد شغل مکانیکی و درآمد باتری سازی برسیم، باید به بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر رونق این کسب و کارها بپردازیم.

برای مثال اگر شما به عنوان یک تعمیرکار برق خودرو یا باتری سازی فعالیت کنید، می‌توانید با فراهم ساختن یک استند یا ویترین و یا حتی یک مغازه کوچک در نزدیکی تعمیرگاه خود و تامین کالا از فروشگاه‌های لوازم جانبی خودرو نظیر فروشگاه ما یعنی فروشگاه کینگ اسپرت، درآمد خود را افزایش دهید.

درآمد شغل تعمیرات خودرو و عوامل تاثیرگذار بر آن

برخی از عوامل تاثیرگذار بر درآمد افراد پس از گذراندن دوره های مکانیکی و باتری سازی شامل موارد زیر است:

  • نوع خدمات تعمیرات خودرو
  • محل ارائه خدمات مکانیکی و باتری سازی
  • خدمات جانبی
  • فروش قطعات خودرو در کنا تعمیرات

نوع خدمات تعمیر خودرو و تاثیر آن بر درآمد مکانیکی و باتری سازی

یکی از فاکتورهای اصلی که می‌تواند بر میزان درآمد شما اثر بگذارد، نوع خدمتی است که ارائه می‌دهید. برای مثال کاملاً طبیعی است که خدمات تعمیرات برق خودروهای خارجی و یا خرابی‌های مکانیکی این خودروها به مراتب بیشتر از تعمیرات خودروهای داخلی باشد ولی جالب است بدانید که حتی با کار در زمینه خودروهای داخلی نیز می‌توان به درآمدهای 25 میلیونی یا حتی بیشتر رسید.

متخصصین یک آموزشگاه فنی در شهر تهران در مورد درآمد مکانیکی می گویند:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر درآمد شما به عنوان یک مکانیک خودرو، میزان ریسکی است که آن کار برای شما به همراه داشته باشد. برای مثال اگر شما به تعمیر خودروهای خارجی مشغول باشید، طبیعتاً احتمال ضرر و زیان شما نیز در صورت اشتباه بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل است که درآمد تعمیرکار ماشین های خارجی از خودروهای داخلی بیشتر خواهد بود.

محل ارائه خدمات مکانیک و برق خودرو

یکی دیگر از فاکتورهای سرنوشت ساز برای داشتن درآمد مناسب از طریق ارائه خدمات تعمیرات خودرو، داشتن یک تعمیرگاه در مکانی مناسب با امکان مراجعه افراد مختلف با توان مالی مناسب است.

فراموش نکنید که این مکان هم از نظر تعداد مراجعه و هم از نظر سطح درآمدی افرادی که برای تعمیرات خودرو مراجعه می‌کنند باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

فروش قطعات خودرو می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کند

یک مکانیک خودرو و یک باتری ساز، برای عیب یابی و تعمیر خودرو افراد مراجعه کننده با قطعات مختلف بسیاری سر و کار خواهند داشت. در ادامه به معرفی این قطعات خواهیم پرداخت.

لوازمی که ممکن است در یک مغازه باتری سازی با آن سر و کار داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  • سیستم تامین و توزیع برق خودرو
  • بخش های مرتبط با روشن شدن خودرو
  • سیستم نور در برق خودرو
  • سیستم سرمایش و گرمایش خودرو
  • سیستم صوتی خودرو
  • برف پاک کن و شیشه شوی خودرو
  • نشاندهنده ها و هشدار دهنده های خودرو

دوره آموزش برق خودرو چیست

دوره آموزش برق خودرو چیست؟

کلاس های دوره آموزش برق خودرو که در بین برخی افراد با نام آموزش باطری سازی نیز  شناخته می شود، یکی از دورهای رسمی فنی حرفه ای است و به شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی صفر تا صد برق خودرو، در پایان مدرک رسمی و معتبر با ارزش بین المللی ارائه می شود.

ضمناً لازم است خاطر نشان کنیم که بازار کار این رشته با توجه به گسترش روز افزون استفاده از خودرو در کشور و به تبع آن نیاز بیشتر به تعمیرکار برق اتومبیل یا همان متخصصین تعمیر باتری و سیم کشی خودرو از رونق بالایی در کشور ایران و به خصوص شهرهایی نظیر تهران و دیگر شهرهای کشور برخوردار است.

دوره آموزش مکانیک خودرو چیست؟

دوره‌های آموزش مکانیک خودرو در سطوح مختلفی برگذار می‌گردد و بهتر است آموزش خود را در آموزشگاهی با امکانات کافی طی کنید؛ آموزشگاهی مانند مجموعه دارالفنون که پس از طی کردن دوره مکانیکی خودروهای سواری داخلی، امکان ثبت نام در دوره تعمیر ماشین‌های خارجی را نیز برای شما فراهم کرده باشد.

این دوره در این آموزشگاه به صورت کار در محیط تعمیرگاهی (محیط واقعی کار) با بهترین امکانات و استفاده از خودروی زنده و استفاده از موتور خودروهای روز همچون TU5 ، EF7 ، L90  ، پراید ، تیبا ،پژو  206 ، پژو 405، پژو پارس، سمند و گیربکس‌های اتوماتیک و با آموزش برترین اساتید آموزش Auto Mechanic فنی و حرفه ای برگذار می‌شود.

البته همانطور که گفته شد، پس از پایان کلاس‌های مکانیک خودرو سواری درجه 2 می‌توانید در کلاس‌های درجه یک نیز شرکت کرده و تعمیر خودروهای پیشرفته‌تر را نیز بیاموزید.

برای ثبت نام در دوره آموزش مکانیکی و باتری سازی چه کنیم

برای ثبت نام در دوره آموزش مکانیکی و باتری سازی چه کنیم؟

همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روش‌های یادگیری مکانیکی و باتری سازی دوره آموزش فنی و حرفه ای است.

بهترین شیوه اقدام برای یادگیری این مهارت‌های تخصصی در زمینه تعمیرات خودرو، آن است که پس از بررسی امکانات آموزش عملی و وضعیت کارگاه‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای شهر تهران و همچین وضعیت خوابگاه‌های اقامتی در یکی از آن‌ها ثبت نام کنید و آموزش ببینید.

فاکتورهای تاثیرگذار در کیفیت دوره آموزش مکانیک خودرو و برق خودرو، شامل مواردی نظری استفاده از تجهیزات واقعی، کم بودن تعداد افراد حاضر در کلاس، مهارت استاد، امکان اقامت در خوابگاه اختصاصی آموزشگاه  برای هنرجویان تهرانی و سایر موارد مشابه است.

در تهیه این مطلب از مطالب موجود در وب سایت آموزشگاه فنی و حرفه ای دارالفنون ری (https://darr.ir/) به عنوان منبع متن استفاده شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *