امروزه بسیاری از مردم به دنبال آشنایی با مهمترین و اصلی ترین علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن هستند. در نظر داشته باشید که آیتم های بسیار مختلفی در سر خوردن لاستیک های اتومبیل حین ترمزگیری، موثر هستند که از مهمترین آنها می توان به نامناسب بودن وضعیت جاده ها اشاره کرد.

علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن

آیا شما نیز به دنبال بررسی مهمترین و اصلی ترین علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن، هستید؟ می دانید که سرعت بالا و بیش از حد مجاز خودرو، می تواند عملکرد سیستم ترمز را با مشکل روبرو سازد؟

حتما بخوانید: تقویت شاسی ماشین چرا و چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که راننده ها در حین ترمزگرفتن با آن مواجه می شوند، سر خوردن لاستیک های اتومبیل می باشد. البته در نظر داشته باشید که آیتم های بسیار مختلفی در این امر دخیل هستند که شما می توانید از نزدیک با آیتم های موثر در علت سر خوردن اتومبیل هنگام ترمز، آشنا شوید. مهمترین و اصلی ترین علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن، عبارتند از:

  • بالا بودن سرعت مربوط به خودرو
  • نامناسب بودن وضعیت مربوط به جاده یا خیابان ها
  • وارد شدن نیروی بیش از حد به لاستیک ها
  • ترکیبی از حالت های مذکور

علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن

بالا بودن سرعت مربوط به خودرو: علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، امروزه بسیاری از راننده ها به دنبال بررسی علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن هستند. شما نیز می توانید با دلایل سر خوردن اتومبیل ها در حین ترمزگیری، از نزدیک آشنا شوید و در حین رانندگی دقت بیشتری را داشته باشید. بالا بودن سرعت خودرو، از مهمترین علل سر خوردن لاستیک ها در حین ترمزگرفتن می باشد. توجه نمایید که بالا بودن شتاب مربوط به خودرو، قدرت چسبندگی لاستیک ها را کاهش داده و این امر مشکلات زیادی را، در هنگام ترمز گرفتن به وجود می آورد. اصلی ترین علل بسیاری از تصادف های جاده ای نیز، بالا بودن سرعت خودرو و سر خوردن لاستیک های مربوط به آن می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که همیشه به شکل ایمنی رانندگی نمایید.

حتما بخوانید: مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو چیست؟

نامناسب بودن وضعیت مربوط به جاده یا خیابان ها

بدون شک یکی از مهمترین و بارزترین علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن را، نامناسب بودن وضعیت مربوط به جاده ها و خیابان ها شکل داده است. متاسفانه بسیاری از جاده های مربوط به کشورمان، از وضعیت مناسب و استانداردی برخوردار نیستند و این امر سبب سر خوردن لاستیک های اتومبیل، در حین ترمز گرفتن می شود. در جاده های خاکی و شنی، بعد از گرفتن ترمز متوجه می شوید که خودرو به اندازه چندین متر بر روی زمین سر می خورد که این امر در بسیاری از مواقع می تواند حادثه آفرین باشد.

بالا بودن سرعت مربوط به خودرو: علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز

وارد شدن نیروی بیش از حد به لاستیک ها

در صورتی که نیروی بالا و بیش از حدی به لاستیک ها وارد شود، در این صورت عملکرد مربوط به سیستم ترمز، با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین می توان گفت، اصلی ترین علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن را، نیروی مازاد وارد شده به لاستیک ها، شکل داده است. لاستیک های خودرو در پیچ های تند، نیرو و شتاب بسیار بالایی را متحمل می شوند به همین دلیل در حین ترمز گرفتن، شاهد سر خوردن اتومبیل خود خواهید شد.

حتما بخوانید: چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم؟ بهترین روش های تمیز کردن و نظافت داخل خودرو

عملکرد لنت ترمز خودرو

موضوعی که در رابطه با علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز شاید کم‌تر به آن توجه می‌شود، عدم تعویض به موقع لنت ترمز و یا نامرغوب بودن لنت‌ها است. اگر در زمان ترمز گرفتن لنت‌ها به خوبی عمل نکنند، سیستم ترمز ممکن است به درستی و در زمان مناسب اعمال نیرو نکند و خودرو قبل از توقف کامل دچار سر خوردن شود. پس بهتر است به صورت منظم لنت‌های خودرو را از نظر سلامتی و کارایی بررسی شوند و همچنین در زمان خرید لنت ترمز خودرو از اصل بودن و کیفیت آن مطمئن شوید.

علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز، کیفیت لنت ترمز

ترکیبی از حالت های مذکور

در قسمت های قبلی در مورد دلایل و علت سر خوردن خودرو هنگام ترمز گرفتن، توضیحاتی را به حضورتان ارائه دادیم و اذعان نمودیم که در بسیاری از مواقع، ترکیب حالت های مختلف مذکور در فوق، با یکدیگر، اصلی ترین علت سر خوردن اتومبیل در حین ترمز گرفتن می شود. با این حال پیشنهاد می شود که حتما در حین رانندگی از سرعت مجاز فراتر نرفته و با آرامش کافی رانندگی نمایید. به خصوص در روزهای بارانی پاییزی نیز، احتیاط لازم را در هنگام رانندگی داشته باشید. راننده ها در نظر بگیرند که کیفیت مربوط به لاستیک های خودرو، اهمیت بسیار زیادی را در سیستم ترمز دارد. بنابراین سعی کنید تا قبل از شروع فصل بارندگی، لاستیک های باکیفیتی را برای اتومبیل خود تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *