اگر شما هم خودروی خود را از ایران خودرو خریده‌اید، احتمالا نام کارت طلایی به گوشتان آشناست. اصلا مگر می‌شود خودروی ایرانی خرید ولی درباره خرید کارت خدمات طلایی چیزی ندانست؟ شاید فکر کنید که پوشش‌های این کارت از بیمه بدنه بیشتر است. یا این که به شما بگویند:” کارت طلایی خودرو از بیمه بدنه بهتر است” در چنین مواردی شما بین انتخاب بیمه بدنه و کارت طلایی خودرو تردید می‌کنید. ما در این مقاله راهنمای کاملی درباره کارت طلایی خودرو، شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با بیمه بدنه و مزایای خرید هر یک ارائه کرده‌ایم.

دریافت کارت طلایی

کارت طلایی خودرو چیست؟

خدمات کارت طلایی خودرو برای دارندگان اتومبیل‌های ساخت شرکت ” ایران خودرو” طراحی شده است. این کارت، خدمات ویژه همانند جبران خسارت های آتش سوزی، تعمیر خودرو و تعویض لوازم و سرویس های دوره ای ارائه می‌کند. اگر مالک اتومبیلی غیر از تولیدی این شرکت خودروسازی هستید، کارت طلایی ایران خودرو ، فقط خدمات حمل و نقل رایگان وسیله نقلیه را به شما ارائه می‌کند. شاید فکر کنید که می‌تواند جایگزینی برای بیمه بدنه باشد. پس بهتر است به خدمات، پوشش‌ها و تفاوت این دو گزینه نگاهی داشته باشید.

خدمات کارت طلایی خودرو شامل چیست؟

امکاناتی و خدمات کارت طلایی و خسارات تحت پوشش آن برای دارندگان خودروهای ایران خودرو، به شرح زیر است:

  • تضمین و تعویض رایگان قطعات معیوب
  • مشاوره تلفنی و امداد جاده‌ای رایگان
  • حمل رایگان خودروی خراب و نیازمند تعمیر.
  • انتقال سرنشینان خودروی خراب به نزدیک‌ترین شهر
  • پوشش خسارات تصادف، سرقت کلی یا قطعات نظیر ECU کامپیوتر خودرو
  • خسارت ناشی از پاشش مواد اسیدی روی خودرو
  • امداد سیار درون شهری و جاده‌ای
  • خسارت ترکیدگی لاستیک حین رانندگی
  • تعویض خودرو

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه، بیمه اختیاری برای همه خودروهاست.این بیمه پوشش‌های خسارات اصلی و فرعی بدنه خودرو را ارائه می‌کند. پوشش آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار جزو پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه محسوب می‌شوند.

تفاوت قیمت کارت طلایی ایران خودرو و بیمه بدنه

قیمت بیمه بدنه از عوامل مختلفی نظیر نوع خودرو، کاربری، سال ساخت، ارزش روز خودرو ، پوشش‌های اضافی بیمه بدنه تاثیر می‌‌پذیرد. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در نرخ بیمه بدنه، ارزش خودرو است.

مزایای بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی ایران خودرو

هر دوی بیمه بدنه و کارت طلایی ایران خودرو، خسارات آتش‌سوزی، سرقت، تصادف را جبران می‌کنند ولی تفاوت‌شان به ابعاد دیگری مربوط است:

  • بیمه بدنه تقریبا برای همه خودروها به جز خودروهای فرسوده ارائه می‌شود ولی کارت طلایی ایران خودرو مختص خودروهای تولیدی با عمر کمتر از ۱۰ سال است.
  • همان‌طور که در بالا گفتیم، قیمت بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی حتی کارت طلایی تک ستاره پایین‌تر است.
  • در صورت عدم دریافت خسارت از شرکت ارائه کننده بیمه بدنه، در هنگام تمدید بیمه‌نامه، تخفیفات عدم خسارت به شما تعلق می‌گیرد. امکان بهره‌‌گیری از چنین تخفیفاتی برای تمدید کارت طلایی خودرو وجود ندارد.
  • استعلام بیمه بدنه به اطلاعات اندکی نیاز دارد؛ ولی استعلام قیمت کارت طلایی نیازمند حضور کارشناس در محل است.
  • بیمه بدنه و تخفیفات آن به خودروی دیگر قابل انتقال است. خدمات کارت طلایی ایران خودرو به خودروی دیگر حتی ساخت این شرکت انتقال نخواهد یافت.

از انواع دیگر تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  میزان خدمات کارت طلایی در مقایسه با بیمه بدنه بیشتر است. از خدمات کارت طلایی ایران خودرو می‌توان به حمل رایگان خودرو در صورت خرابی و نیاز به تعمیر، سرویس و تعمیرات دوره‌ای، طرح نوسوار یا همان تعویض خودرو در صورت بالاتر بودن میزان خسارت بیش از ۶۰% اشاره کرد.
  • در بیمه بدنه، هزینه خسارت خودرو به حساب بانکی شما واریز می‌شود. شما در انتخاب تعمیرگاه از حق انتخاب برخوردارید.
  • امکان خرید قسطی بیمه بدنه یا خرید بیمه بدنه کوتاه مدت وجود دارد. بیمه بدنه می تواند بصورت کوتاه مدت ارائه شود.مدت زمان کارت طلایی خودرو معین و بلندمدت است.
  • امکان فسخ بیمه‌نامه بدنه خودرو و دریافت بخشی از حق بیمه از شرکت بیمه در شرایط خاص وجود دارد. ولی کارت طلایی از امکان فسخ برخودار نیست.
  • امکان خرید بیمه بدنه به صورت حضوری یا اینترنتی از سامانه‌هایی نظیر بیمه دات کام فراهم شده است ولی برای خرید کارت طلایی ایران خودرو، حتما باید به نمایندگی‌های این شرکت به صورت حضوری مراجعه نمایید.

برای استعلام، تمدید یا خرید آنلاین بیمه بدنه ماشین به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

مزایای خرید کارت طلایی ایران خودرو در مقایسه با بیمه بدنه چیست؟

  1. کارت طلایی خودرو امکان سرویس‌هایی دوره‌ای را برای دارندگان خودروهای ایران خودرو فراهم‌ می‌کند.
  2. کارت طلایی امکان انتقال و جابه جایی رایگان خودرو و سرنشینان را در صورت خراب شدن خودرو در جاده فراهم می‌آورد در صورتی که بیمه بدنه فقط هزینه معینی را به عنوان هزینه ایاب و ذهاب حین تعمیر خودرو در تعمیرگاه به بیمه‌گزار پرداخت خواهد کرد.
  3. کارت طلایی ایران خودرو در مقایسه با بیمه بدنه خدمت تعمیر در محل و امداد سیار را به رانندگان دارنده اتومبیل ایران خودرو ارائه می‌کند و امکان امداد تلفنی برای افراد فراهم است.
  4. کارت طلایی خودرو فاقد فرانشیز است و همه خدمات آن به صورت رایگان ارائه خواهد شد. امکان تعویض خودرو را به دارنده آن ارائه می‌دهد ولی خدمات بیمه بدنه مشروط به فرانشیز است یعنی بخشی از هزینه خسارت به عهده بیمه‌گزار خواهد بود.
  5. در بیمه بدنه پس از هر تصادف، بازدید و بررسی سلامت خودرو ضروری است اما برای کارت طلایی خسارت‌هایی که هزینه آن بیش از ۵۰۰ هزار تومان دیگر نیازی به بازدید سلامت ندارد.
  6. در کارت طلایی محدودیتی برای پرداخت خسارت بدون کروکی وجود ندارد ولی در بیمه بدنه فقط یکبار می توان بدون کروکی خسارت را دریافت کرد.

خدمات کارت طلایی ایران خودرو

کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟

همان طور که بیان شد، کارت طلایی و بیمه بدنه ، خدمات و پوشش‌های متنوع برای جبران خسارات اتومبیل است. بهتر است بررسی کنید چه خدمت یا مزیتی با توجه به شرایط شما اهمیت بالاتری دارد. این معیارها می‌توانند دربرگیرنده: قیمت ، پوشش، شرایط خرید، سرویس‌های دوره‌ای، خدمات در محل، خارجی یا داخلی بودن خودرو و … باشند. به هر حال حق انتخاب با شماست! در صورتی که معیاری سرویس‌های دوره‌ای، خدمات در محل، امداد تلفنی و … برایتان از اهمیت بالاتری برخوردار است و در قدرت خرید خود محدودیتی ندارید، کارت طلایی ایران خودرو می‌تواند انتخاب خوبی باشد .اگر در انتخاب شما وزنه قیمت، سهولت و شرایط خرید ، پوشش‌‌های مناسب خسارت سنگین‌تر است، می‌توانید گزینه خرید بیمه بدنه را انتخاب نمایید.
برگرفته از سایت بیمه دات کام(https://bimeh.com)

مطالب مرتبط

1 دیدگاه در “کارت طلایی خودرو چیست؟ تفاوت‌ کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه ماشین در چیست؟

  1. مهدی گفت:

    ماشین من سرقت شده هنوز نتونستم ماشین از اینا دریافت کنم. مردم عزیز ایران کارت طلایی یکی از بدترین و متقلب ترین بیمه ها محسوب میشه. هیچوقت شرایطشو نمیدونید ولی من براتون میگم. اگر ماشین 206 مدل 98 داشته باشید و سرقت بشه چطور محاسبه میشه؟1- یک ماه باید از سرقت بگذره و پرونده تشکیل دهید(با کلی دنگ و فنگ) 2 – یک الی دو ماه بعد تماس میگیرن برید نامه بگیرید بعد برید شهرک آزمایش تا نامه عدم خلافی و … بگیرید 3- ماشین سرقت شده رو به نام امداد خودرو میزنیم در تعویض پلاک و حتی دفتر اسناد رسمی – 4- یک سال منتظر باشید به همین خیال تا ماشینتون رو بدن ما که هنوز منتظریم – 5- خودرو مثلا 206 شما رو به قیمت کارخونه برمیدارن و یه ماشین گرونتر به قیمت کارخونه میدن. 206 و پرشیا اصلا در سبد خودروشون ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *