تقویت شاسی ماشین با توجه به این نکته که داشتن یک شاسی ماشین خوب دارای چه تأثیرات مثبتی در عملکرد خودرو خواهد بود، اهمیت خود را به روشنی نشان می دهد. بنابراین برای رسیدن به مزیت هایی که انجام این کار دارد و با در نظر گرفتن نوع ماشین، شرایطی که برای رانندگی با آن وجود دارد و کارایی های ماشین می توان شاسی ماشین را تقویت کرد. در این صورت است که امکان رانندگی راحت تر و لذت بردن بیش تر از رانندگی برای صاحب خودرو فراهم می شود. حتی می توان ماشین هایی را که کارایی شان دچار مشکل شده است، با انجام تقویت شاسی ماشین به عملکردی در سطح مطلوب و مناسب رساند. لطفا در ادامه‌ی این مطلب همراه تحریریه‌ی کینگ اسپرت باشید!

تقویت شاسی ماشین

بهترین شاسی ماشین چه ویژگی هایی دارد و چرا تقویت شاسی ماشین انجام می‌شود؟

تقویت شاسی ماشین باعث می شود تا ماشین شما بتواند با داشتن یک شاسی خوب بهتر از پیش عمل کند. به طور قطع با شناخت ویژگی های یک شاسی خوب و اثراتی که در کارکرد ماشین دارد، اهمیت تقویت شاسی بهتر برای شما مشخص می شود. اما ویژگی های یک شاسی خودرو خوب چیست؟ این قسمت مهم از خودرو تنها در صورتی می تواند درست عمل کند که ویژگی های زیر را داشته باشد:

حتما بخوانید: چرا تنظیم ارتفاع خودرو مهم است و ارتفاع استاندارد خودرو چقدر است؟

داشتن مقاومت بالا

یکی از ویژگی هایی که برای یک شاسی با عملکرد مناسب در نظر گرفته می شود، داشتن مقاومت بالا در مقابل ضربه های احتمالی است. شاسی خودرو با داشتن این ویژگی قادر است در هنگام بروز تصادف، ماشین را در اختیار داشته باشد و به اصطلاح آن را جمع کند. به این ترتیب، سرنشینان خودرو صدمه کم تری می بینند. گاهی ورق های فولادی را برای تقویت شاسی ماشین به منظور افزایش مقاومت آن مورد استفاده قرار می دهند. با استفاده از این روش، این خودرو در مقایسه با خودروهای دیگر در رده هایی بالاتر قرار می گیرد.

بهترین شاسی ماشین چه ویژگی هایی دارد و چرا تقویت شاسی ماشین انجام می‌شود

داشتن حجم مناسب و کم

داشتن حجم مناسب و کم یکی دیگر از ویژگی هایی است که برای شاسی خوب در نظر گرفته می شود. این ویژگی علاوه بر این که زیبایی ماشین را تضمین می کند، امکان راحت تر رانندگی کردن را نیز برای راننده فراهم می سازد.

توانایی تحمل وزن تمام اجزای ماشین

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک شاسی خوب باید دارای آن باشد و در واقع جزء ویژگی های اولیه برای آن به شمار می آید، توانایی تحمل وزن تمام اجزای ماشین است. این قسمت از ماشین باید از لحاظ ساختار و قدرتی که دارد به گونه ای باشد که بتواند وزن دیگر قسمت های ماشین را تحمل کند. همین ویژگی نشان دهنده این است که در زمان انجام روند تقویت شاسی ماشین باید نوع ماشین را در نظر گرفت تا بازدهی کار رضایت بخش باشد. به عنوان نمونه، خودروهای پیشرفته دارای متعلقاتی اضافه تر از خودروهای دیگر هستند. بنابراین همان طور که در زمان طراحی و تولید خودرو به این موضوع توجه می شود، در هنگام تقویت شاسی خودرو نیز بایستی این مورد مهم را در نظر گرفت.

حتما بخوانید: مزایا و معایب باد نیتروژن لاستیک خودرو چیست؟

داشتن کم ترین میزان لرزش

داشتن کم ترین میزان لرزش یکی دیگر از ویژگی هایی است که این قسمت از ماشین باید دارای آن باشد. این ویژگی هم راحتی و ایمنی راننده و هم امنیت و سلامت خودرو را فراهم می کند. علاوه بر نداشتن لرزش، شاسی ماشین باید به صورتی باشد که به بدنه ماشین نیز کم ترین میزان لرزش را انتقال بدهد.

تقویت شاسی ماشین چه مزایایی دارد

تقویت شاسی ماشین چه مزایایی دارد؟

از مهم ترین مزیت هایی که برای تقویت شاسی ماشین می توان در نظر گرفت، بهبود عملکرد اتومبیل‌ها از هر نوعی، به ویژه ماشین های قدیمی، در تمام زمینه ها خواهد بود. به این صورت که با انجام تقویت شاسی برای خودروهای قدیمی، بدنه و شاسی آن ها ایمن تر می شود. با انجام این کار سرنشینان خودرو با امنیت بالاتری سفرهای خود را انجام می دهند. از دیگر مزیت های تقویت شاسی ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حتما بخوانید: تغییر صدای اگزوز | روش های افزایش صدای اگزوز خودرو

  • تعادل خودرو را در سرعت های بالا بیش تر می کند.
  • مانع از قیچی سیستم فرمان خودرو می شود.
  • به راننده کمک می کند تا بتواند رانندگی خود را با تسلط کامل انجام دهد.
  • صدای بدنه و شاسی را در زمان رد شدن از دست اندازها کم می کند.
  • تقویت شاسی ماشین باعث می شود تا در طول مدتی که ماشین مورد استفاده قرار می گیرد، به جلوبندی آن آسیب کم تری وارد شود.
  • عملکرد سایر بخش های خودرو نظیر سیستم تعلیق، فرمان و ترمز را نیز بهبود می بخشد.

9 دیدگاه در “تقویت شاسی ماشین چرا و چگونه انجام می‌شود؟

  1. منوچهر کاتب گفت:

    سلام به داداشای گلم تو کینگ اسپرت به نظر من تقویت شاسی مهمترین کاریه که برای ماشین باید انجام داد چون جون سرر نشین خیله مهمه

    1. امیرحسین رحیمی گفت:

      سلام و درود
      آقا تقویت شاسی عقب جز رنگی ماشین هم حساب میشه یا اینکه بعدا بخوان ننگ شوتی بودن بزنن یا هرچی؟

      1. سلام درکل کار غیر اصولی هست و از استاندارد خارج میشه

  2. محب گفت:

    سلام. ببخشید پس توضیح ندادین چطوری شاسی پرایدو تقویت میکنن که اینقدر زود نشکنه یا ترک نخوره؟ یا جاهای که در کشور اینکارو میکنن ؟ مزایا معایبش و …. مثل همین اطلاعلتی که درباره شاسی گذاشتین لطفا درباره تقویت شاسی هم بزارید.
    ممنون میشم

    1. عارف گفت:

      استرس بار نصب بکن دیگه ترک نمیخوره
      ولی اگه قبلا ترک خورده و جوشش دادی دیگه باید تیکه نصب بکنی رو شاسی( جوش میدن بازم)۳

  3. مصطفی گفت:

    سلام
    اکر هم استرس بار ببندیم و هم ازپایین شاسی بند نصب کنیم مشکلی پیش نمیاد ایا؟؟؟

  4. شهروند خرم آبادی گفت:

    سلام برای تقویت ستون ها و رکاب ها و کف اتاق و کابین راننده چه پیشنهادی دارید.شاسی های جلو و عقب دست نخورن فقط داخلی کابین تقویت بشه

    1. ایمان داوری گفت:

      سلام ما چیزی نداریم متاسفانه برای این یک بلاگ بود که برای آگاهی بیشتر گذاشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *