شرکت تسلا با ساخت خودروی تماما برقی تسلا سری Y یکی از بهترین خودرو های برقی تسلا را به همگان معرفی و رونمایی کرد. شرکت تسلا فیلم بسیار جالب و شگفت انگیزی را از روند ساخت خودروی تسلا مدل Y در شانگهای چین به اشتراک گذاشت که نشانگر مراحل ساخت این خودرو است. (خودروی تسلا مدل Y جزو یکی از خودروهای کراس اوور شرکت تسلا به شمار می آید. )

طبق فیلم منتشر شده از شرکت تسلا، خودرو تسلا مدل Y تقریبا در اکثر مراحل ساخت توسط ربات های شگفت انگیزی صورت می گیرد که توجه های زیادی را به خود جلب می کند. برای آشنایی بیشتر با خودروی شگفت انگیز تسلا مدل Y با ما همراه باشید.

روند ساخت شگفت انگیز تسلا Y

مشخصات خودرو تسلا Y

خودروی تسلا مدل Y خودروی برقی و تماما الکتریکی است که قرار است با قیمتی بسیار مناسب به فروش می رسد (۳۹۰۰۰ دلار) و یکی از خودرو های بسیار خوب شرکت تسلا به شمار می آید. با اینکه خودروی تسلا مدل y هنوز به بازار عرضه نشده است با این حال مشخصاتی از این خودرو در سایت های مختلف قرار گرفته است، که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم‌.

خودروی تسلا مدل Y دارای سه ردیف صندلی و ۷ نفر ظرفیت برای مسافران و راننده است.

خودرو تسلا مدل y دارای دو موتور مجزا روی محور عقب و جلو است تا شتاب بهتری ارائه دهد‌.

خودروی تسلا مدل Y دارای یک نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد خودرو است.

خودروی تسلا مدل Y دارای نمایشگری ۱۷ اینچ با قابلیت کنترل تمامی قابلیت های خودرو است و قابلیت نشان دادن فضای بیرون را نیز دارد.

خودروی تسلا مدل Y کلید، دکمه و یا حتی پنلی پشت فرمان خودرو ندارد.

خودروی تسلا مدل Y دارای تهویه هوایی بر روی داشبورد است.

مشخصات خودرو تسلا Y

برتری ها و ضعف های خودرو تسلا مدل Y نسبت به دیگر خودرو ها

خودروی تسلا مدل Y یکی از خودروهای تماما برقی شرکت تسلا است که شباهت ها و تفاوت هایی نسبت به خودرو های برقی شرکت تسلا و یا دیگر شرکت ها دارد. مدیر عامل شرکت فولکس واگن آقای هربرت دیس بعد از رانندگی با خودروی تسلا مدل y , این خودروی شگفت انگیز را نقطه مرجع محصولات فولکس واگن معرفی کرد؛ پس گمان می رود که خودروی تسلا مدل y از جهات بسیار زیادی به خودرو های الکتریکی فولکس واگن مانند فولکس واگن ID.3 و مدل آینده ID.4 شباهت داشته باشد.

یکی از شباهت های خودروی تسلا مدل Y با خودروی فولکس واگن ID.3، تمرکز نکردن روی پلتفرم مدل های احتراق داخلی سنتی است، شرکت های فولکس واگن و تسلا هر دو معتقدند که با تکیه بر پلتفرم های خودرو های بنزینی نمی توانند بهترین خودرو های الکتریکی را تولید کنند.

در حالی که خودروی تسلا مدل Y قیمت بسیار پایین تری نسبت به خودروی تسلا مدل S دارد ولیکن این خودرو با ۲/۱ متر مکعب فضای بار بیشتری نسبت به خودروی تسلا مدل S داشته و در عوض خودروی تسلا مدل S از لحاظ کاهش برد، شتاب و حداکثر سرعت نسبت به مدل Y برتری دارد. جالب است بدانید که خودرو تسلا مدل Y در ترکیه بسیار طرفدار داشته و افراد زیادی از این نوع خودرو استفاده می‌کنند، همچنین برای خرید این خودرو کشور ترکیه بهترین گزینه می‌باشد، برای سفر به ترکیه می‌توانید از تور ترکیه زمینی استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *