یکی از محصولات لوکس خودرو که در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی خودرو کینگ اسپرت به فروش می رسد، تقویت کننده و تغییر صدای اگزوز است. برای افزایش صدای اگزوز می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. در واقع صدای هر خودرویی به وسیله موتور و سیستم اگزوز آن افزایش و کاهش پیدا می کند. سیستم های اگزوز می توانند صدای خروجی از خودرو را افزایش و یا کاهش دهند. در واقع این صدا می تواند به صورت آرام و یا خشن و بلند باشد. کار اصلی اگزوزها در یک اتومبیل، خارج کردن دودهای حاصل از واکنش های شیمیایی در سیلندر است. علاوه بر این اگزوزها وظیفه کم کردن دما و کاهش صدا را نیز بر عهده دارند. بنابراین اگزوزها بایستی صدای ایجاد شده از موتور را کاهش دهند. اما با نصب برخی از محصولات مانند هدرز، رزوناتور، توربوساند، سراگزوز صدادار، اگزوز بلوچی و … بر روی این سیستم می توان باعث تغییر صدای اگزوز شد. 

تغییر صدای اگزوز

روش های افزایش صدای اگزوز و تغییر آن

در یک اتومبیل هر سیلندر به صورت جداگانه آتش می گیرد. صدای تولید شده توسط یک سیلندر می تواند توسط سیلندر دیگر تنظیم شده و کاهش پیدا کند. معمولا اگزوزهای بزرگ و طویل صدای آرام تری را تولید می کنند. به این منظور برای صدای اگزوز و تغییر آن می توان از قطعاتی بر روی سیستم اگزوز استفاده کرد. این قطعات در واقع جزء محصولات تیونینگ و اسپرت ماشین به حساب می آیند.

استفاده از رزوناتور 

یکی از روش ها برای تغییر صدای اگزوز، استفاده از رزوناتور است. این قطعا به عنوان تشدید کننده و افزایش صدای اگزوز اتومبیل شناخته می شود. شکل و ظاهر این قطعه بسیار ساده است، اما عملکرد آن پیچیده می باشد. این قطعه برای هر خودرو به صورت اختصاصی ساخته می شود. رزوناتورها در دو نوع ساده و بهینه شده تولید می شوند.

مطلب پیشنهادی: کاهش مصرف بنزین | چگونه مصرف بنزین را کاهش دهیم؟

رزوناتور امواج صدا را به صورت اکو شده در محفظه ایجاد می کند و این باعث تشدید صدای خروجی از اگزوز می شود. در سیستم اگزوز مبدل های کاتالیزوری باعث کاهش صدای ایجاد شده می شود. با نصب تشدید کننده ها بر روی این سیستم می توان این مبدل را از سیستم حذف کرد و صدای اگزوز را تغییر داد. 

سیستم اگزوز مستقیم

روش دیگری که به منظور تغییر صدای اگزوز و افزایش آن مورد استفاده قرار می گیرد، نصب و استفاده از سیستم اگزوز مستقیم و سرتاسری است. به عبارت دیگر می توان این نوع نصب را استریت پایپ کردن سیستم اگزوز نامید. استریت پایپ در واقع یک لوله صیقلی و بدون هیچگونه پیچ و خم است.  

در این روش محفظه های اگزوز و لوله هایی که کار انتقال گاز از موتور به سمت اگزوز را انجام می دهند، به صورت مستقیم و بدون مانع هستند. این نوع طراحی باعث می شود که موانع در مقابل امواج صدا کم باشند و صدای اگزوز بلندتر شنیده شود.

تغییر صدای خودرو

نصب سر اگزوز صدا دار 

یکی دیگر از راه های متداول برای افزایش صدای اگزوز، نصب سر اگزوز صدا دار است که در برخی مدل ها علاوه بر افزایش صدای خودرو، باعث تولید نور و حرارت از اگزوز نیز می شود. سر اگزوز ها دارای انواع مختلفی هستند. برای انتخاب نوع مناسب خود، بایستی به هنگام خرید به صدایی که موقع روشن شدن خودرو شنیده می شود، توجه کرد. 

به منظور تغییر صدای اگزوز، باید نوع صدای آن را به هنگام خرید در بخش راهنمای محصول مشاهده کرد و از فروشنده اطلاعاتی به دست آورد. علاوه بر این بایستی هنگام خرید سر اگزوز برای افزایش صدای آن، به ابعاد ظاهری آن نیز توجه کرد و متناسب با قطر اگزوز اتومبیل آن را انتخاب کرد. ابعاد سراگزوز طوری طراحی می شوند که برای تعدادی از مدل اتومبیل ها قابل استفاده است. وزن سر اگزوز نیز باید طوری باشد که به سبک بودن خودروی مورد نظر کمک کند. معمولا سر اگزوزها در وزن های مختلف و از 100 گرم تا یک کیلوگرم ساخته می شوند.  

سر اگزوزها می توانند از جنس فولاد و آهن، استیل و… باشد. سر اگزوزهای فولادی معمولا از آهن و مقداری کربن ساخته می‌شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند. اما بایستی در نظر داشت که این نوع سراگزوزها در مقابل رطوبت دچار زنگ زدگی می شوند. اما سر اگزوزهای استیل به صورت ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در مقابل خوردگی و زنگ زدگی دارند. علاوه بر این از تیتانیوم نیز برای ساخت اگزوز و سراگزوز استفاده می شود. این فلز بسیار سبک بوده و از قیمت بالایی برخوردار است.  

هدرز یکی دیگر از قطعاتی است که در سیستم اگزوز خودرو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. نصب این قطعه باعث افزایش صدای اگزوز شده و قدرت اتومبیل را نیز افزایش می دهد. 

تغییر صدای اگزوز به وسیله صدا خفه کن ها  

یکی از روش هایی که برای کاهش صدای اگزوز اتومبیل ها می توان از آن استفاده کرد، صدا خفه کن است. این محصول می تواند گازهای موجود در اگزوز را به صورت مستقیم حمل کند و صدای آن را کاهش دهد. این فرایند به وسیله یک انسداد کوچک به وجود می آید. صدا خفه کن ها در واقع گازهای اگزوز را درون محفظه تنظیم کرده و این باعث صدای آرام تر از اگزوز می شود.  

مطلب پیشنهادی: تاثیر اگزوز در شتاب خودرو

در نصب صدا خفه کن ها از لنت هایی استفاده می کنند که صدای موجود در اگزوز را جذب می کند. این عامل باعث تغییر صدای اگزوز و کاهش آن می شود. این محصول امواج صوتی ایجاد شده از موتور را مجبور به عبور و پرش در برابر یکدیگر می کند. گازهای خروجی از اگزوز به وسیله صدا خفه کن از محفظه هایی عبور می کنند و باعث کاهش صدای شنیده شده می شود.

افزایش صدای اگزوز

نکته مهم در تغییر صدای اگزوز

برای حذف کاتالیزوری به منظور تغییر صدای اگزوز، بایستی به این موضوع دقت کرد که حذف این مبدل باعث افزایش انتشار گازهای مضر می شود. بنابراین قبل از حذف این مبدل بایستی به استانداردهای مربوط به خودرو خود دقت کنید.  

  

98 دیدگاه در “تغییر صدای اگزوز | روش های افزایش صدای اگزوز خودرو

  1. سلمان باقی گفت:

    خیلی خوب جواب سوالم راجب چگونه صدای اگزوز را عوض کنیم رو گرفتم از این مطلب آموزشی مفیدتون، خسته نباشید میگم بهتون

    1. سلام خوش آمدید 🌹
      خواهش میکنم باعث خوشحالیمونه، و ممنون که نظرتونو به اشتراک گذاشتید🙏
      پشتیبانی – کینگ اسپرت

      1. سهیل گفت:

        سلام ببخشید اگ منبع اگزوز رو از زیر ماشین با میخ سولاخ کنم صداش بیشتر میشه؟ مضر نیست؟

        1. سلام اطلاعی نداریم متاسفانه

          1. یاسین گفت:

            سلام
            من یه سوال داشتم چجوری باید اون اگزوز تو فیلم اولیه که رو پرشیا بود رو تهیه کنیم از کجا؟قیمتش چقدر هست؟؟

            1. سلام خوش آمدید
              وارد صفحه انواع منبع اگزوز شوید و مدل مد نظرتون را انتخاب بفرمایید.
              با تشکر

              1. بشار احمدی گفت:

                سلام بنده نیسان مدل 1401دارم منبع قارقاری انداختم چند بار هم عوض کردم و اصلی انداختم که صدا بده کاتالیزر برداشتم ولی صداش در نمیاد هر‌موقع که استپر موتورم خراب میشه صداش در میاد و قار قار می‌کنه هر موقع استپر خوب و نرمال باشه صدا منبع در نمیاد دلیلش چی می‌تونه باشه

                1. سلام اطلاع دقیقی نداریم متاسفانه

        2. علی گفت:

          خب ببین ۱۰۰ تا سوراخ بزنی صداش زیاد نمیشه ولی کلا اگزوز رو وردا صدای که بدون اگزوز میشنوی صدایی هست ک ۱تومن باید پول بدی و اگزوز رو بخری حالا اگه خوانواده سوار ماشین میشن اینکارو نکن به اندازه کف دستت دقت کن کف دست انگشتارو حساب نکن به اندازه کف دست سوراخ کن از قسمتی که داره به آخر اگزوز نزدیک میشه بعد اون لوله آخرو که دود قبلا ازش خارج میشد رو پلمپ کن امید وارم مفید باشه برات

      2. مهدی گفت:

        سلام من رزوناتور حذف کردم مرده بهم گفت با حذفش صدا بیشتر میشه و کاتالم چند وقته حذف کردم تازه 1روزه اگزوز انداختم مرده میگه الان اوایله صداش اینه ولی بعد 2روز صدا کمی بیشتر میشه درسته ؟؟

        1. سلام اصلا چنین چیزی نشنیدم حتما مشورت با اگزوز ساز کنید

      3. حسام گفت:

        سلام خسته نباشین میشه منبع رنجرووری کوتاه رو روی تیبا نصب کرد؟ صداش بد نمیشه؟

        1. سلام بله میشه مشکلی نداره

  2. بهروز مرادی گفت:

    بنظرم پاسخ کاملی به سوال چگونه صدای اگزوز ماشین را عوض کنیم ندادید توی این مقاله، لطفا آموزش ویدیویی تغییر صدای اگزوز هم قرار بدید، ممنونم

    1. سلام ممنون از ارسال دیدگاهتون 🌹
      انشالله بزودی ویدئو هم اضافه خواهیم کرد.
      با تشکر 🙏
      پشتیبانی – کینگ اسپرت

      1. میلاد گفت:

        سلام خسته نباشید من یه منبع 715 دولول رو پراید گذاشتم اما به دلیل کف خواب بودن ماشین چند بار منبع به زمین خورد و رفت داخل یکم اما پاره نشد میخواستم بدونم اینک منبعم رفته داخل صداش تغیر میکنه ممنون میشم جواب بدین لطفا

        1. سلام واتساپ جواب دادیم

  3. جلیل گفت:

    با سلام..آیا با تغییر انباری اگزوز یه خودرو با انباری اگزوز یه خودروی دیگه صدای اگزوزش تغییر میکنه؟مثلا انباری پیکان رو با انباری وانت تویوتا عوض کرد؟

    1. سلام خوش آمدید 🌹
      تفاوتی نداره، منبع صدا داره اگزوز یکیه هر ماشینی باشه فرقی نمیکنه.
      با تشکر 🙏
      پشتیبانی – کینگ اسپرت

      1. حسین گفت:

        سلام من از بغل اگزوز یه شیار اضافه کردم، آیا این وسیله میتونه واس موتور مضر باشه

        1. میلاد گفت:

          سلام من می‌خوام منبع اکزوز فابریک پژو405 رو خالی کنم صداش چ جور میشه کسی تا حالا انجام داده

          1. سلام ما اطلاعی نداریم متاسفانه

          2. حمید گفت:

            صدای منبع میشه مثل بلوچی بهتراز بلوچی چون منبع فابریک دولایه هستش

    2. محسن گفت:

      سلام خسته نباشید من توربوساند انداختم رو منبع فابریک میشه کاتاف زد باهاش

      1. محمدرضا نقوی گفت:

        سلام خسته نباشید من ماشینم پژو پارس موتور(تیوفایو)هستش مدل ۱۴۰۰ منبع اگزوز ۷۰۵ بستم روش ولی صدا تنیده اصلا رو دور بالا صداش فابریک فابریک آیا باید کاتالیزور بردارم بجاش کاتالیز خالی بذارم ایا ماشین ایرادی پیدا نکنه؟

        1. سلام ممنون برداشتنش مصرف رو میبره بالا و معاینه فنی بهش تعلق نمیگیره

  4. mammad گفت:

    سلام میشه این سوالم جواب بدید لطفا: چگونه اگزوز ماشین را سوتی کنیم ؟

    1. سلام خوش آمدید 🌹
      به نسبت میزان صدایی که میخواهید میتوانید از از سراگزوزهایی استفاده کنید که داخلشون شیار خاصی دارد و یا از توربو ساند استفاده کنید.
      با تشکر 🙏
      پشتیبانی – کینگ اسپرت

      1. حسام گفت:

        سلام روی هاچپک ۱۱۱ منبع بستیم صدا نمیده!

        1. سلام منبع شما چی هست چه کدی بستین و سایلنسر دار هست یا ساده

    2. میلاد گفت:

      دو تا پوکه کلاش جوش بده تو اگزوزت

      1. عماد گفت:

        سلام خسته نباشيد من يك سوال دارم يه منبع hks سايلنس دار روي پارس نصب كردم الان وقتي ميبرم تويه پاركينگ همسايه ها اعتراض دارند از صداي بلندش سايلنسش هم ميبندم بازم صداي بلندي داره چه راه ديگري براي كم كردن صداش هست ميشه راهنمايي كنيد

        1. سلام تو واتساپ جواب دادیم

    3. سلطان 405 گفت:

      برو یدکی موتور بگو فنر داخل کمک جلو موتور تکتاز میخوام بعد ک گرفتی تاش کن توی اگزوز بزارو حالشو ببر

      1. امیر گفت:

        چه صدای میده روی نیسان جواب میده

        1. سلام میتونید تو اینترنت با سرچ کردت محصول مورد نظرتون ویدیو های محصول رو مشاهده بفرمایید

      2. محسن گفت:

        سلام خسته نباشید من توربوساند انداختم رو منبع فابریک میشه کاتاف زد باهاش

    4. مهدی گفت:

      پوکه فشنگ جوش در اگزاز یا فنر بزار ط اگزاز

  5. حمیدرضا گفت:

    سلام
    یه سوالی داشتم این که از کجا بفهمیم سر اگزوز صدا دار هست

    1. سلام خوش آمدید 🌹
      میتونید به توضیحاتی که داخل صفحه محصولات هست مراجعه کنید، در کل معمولا سر اگزوز ها صدا ندارن به جز بعضی از مدل هایی که داخلشون شیار خاصی هست و یا سر اگزوزهایی که از توربوساند استفاده می کنن.
      با تشکر 🙏
      پشتیبانی – کینگ اسپرت

  6. مهدی گفت:

    سلام.یک منبع رنجروری رو پارس نصب کرده بودم صداش عالی بود الان همون منبع رو روی سمند نصب کردم صداش از فابریکی کمتر شده
    راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون مرسی

    1. سلام خوش آمدید 🌹
      این مورد به نحوه ی نصب منبع اگزوز مربوط می باشد، این موضوع را با اگزوزسازی یا فردی که براتون نصب کرده است درمیان بگذارید بهتر میتوانند راهنمایی کنند. با تشکر 🙏
      پشتیبانی – کینگ اسپرت

  7. مدیری گفت:

    سلام
    با تشکر از مطالب مفید شما،
    یک سوال دارم: چرا استفاده از کیت های مکش هوا که به جای سیستم فیلتر هوا نصب میشوند، باعث افزایش صدا موتور در دورهای بالا می شوند؟

    با تشکر

    1. سلام بخاطر اینکه هوای بیشتر داخل دریچه میکنه و صد البته مصرف بنزین رو زیاد میکنه نتیجه هوای بیشتر حالت توربو و قدرت و صدایی بالاتر

      1. مدیری گفت:

        ممنون از پاسخ مفیدتون. اما مقصود من بیشتر این بود که چرا در سرعت های بالا این اتفاق می افته و در سرعت پایین صدای موتور تغییر نمی کنه؟

        1. بخاطر اینکه هوای بیشتری وارد دهانه میشه . حجم زیاد باعث صدا میشه

      2. FARHAD گفت:

        سلام آیا موتور توربو رو اگر بدیم بیرون یه کاری کنن اگزوزش صداهای خیلی ناهنجار بده برای ماشین مضر هست یا که آسیبی به ماشین نمیرسه

        1. سلام بی شک خسارت وارد میکنه هر گونه دست کاری غیر متعارف

        2. Alireza گفت:

          سلام ۱۳۱ اگزوز رو می‌خوام صدا دار کنم بوشن ببندم یا منبع اسپرت یا رزوناتور ببندم

  8. متین گفت:

    سلام ببخشید من از کجا میتونم واستون یه ویدیو بفرستم نگا کنید ببینید اون انبار اسمش چیه صدای عالی داره رو زانتیا موتور نصب میکنن و یکمم شبیه صدای خفن شده نیسان هست .

    1. سلام خوش آمدید
      شما میتوانید از طریق واتساپ: https://wa.me/989106705778 برای همکاران ما ویدئو ارسال فرمایید تا در اولین فرصت راهنمایی های لازم انجام شود
      با تشکر – پشتیبانی کینگ اسپرت

  9. آصف گفت:

    سلام
    صدا اگزوز را ب وسيله سيستم صوتي ميشه تغير داد
    با نصب و جا سازي ي باند قوي زير ماشين
    در ضمن با اين كار تنوع كار ميره بالا و انواع صداها رو ميشه گذاشت

  10. نوید گفت:

    سلام ، من روی ۱۱۱ کیت اگزوز ریموتی نصب کردم صداش خیلی کمه کاتالیزور و منبع وسطم برنداشتم باید چکار کنم صداش زیاد بشه؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام ما اصلا این مدل منبع رو نداریم و اطلاعاتی هم راجبش نداریم متاسفانه

    2. سهیل سام گفت:

      هدرز بذار

  11. دکتر گفت:

    سلام خسته نباشید بهترین منبع اگزوز های اسپرت کدوم منبع اگزوز ها هستند لطفاً با اسم دقیق ش بگید؟؟؟؟

    1. سلام بستگی به نوع خودرو داره
      وارد این لینک شوید و لیست بهترن منبع اگزوز ها رو مشاهده کنید:

      https://king-sport.ir/product-category/%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%86%da%af/%d9%85%d9%86%d8%a8%d8%b9-%d8%a7%da%af%d8%b2%d9%88%d8%b2/

  12. امید گفت:

    سلام
    چه جوری صدای اگزوز مون رو برگشت دار کنیم ؟

  13. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشین
    ببخشین ماشین من تیوفایو هس بردم منبع اگزوز توربو انداختم روش ولی بازم اونطوری که می‌خوام صدا نمیدع کاتولیز رو هم حذف کردم به جاش به کاتولیزی که توش خالی هس انداختم.

  14. محمد مهدی حمیدزاده گفت:

    سلام ببخشید ما یدونه پیکان داریم.
    من میخواستم صدای اگزوزشو تغییر بدم.
    اگه منبع تهرانی بندازم صداش کلفت تر میشه؟
    تو اینستاگرام دیدم همه ی پیکان بازا منبع شون فرق داره باید چی کار کرد ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام با این شماره تماس بگیرید راهنماییتون میکنن 02133969625

  15. محمد افضلی گفت:

    سلام من یه دانه آردی کاربراتور دارم میخوام منبع اگسوز خالی پیکانی بزارم به نظرتون صداش آزار دهنده نیست

    1. Alireza گفت:

      سلام ۱۳۱ اگزوز رو می‌خوام صدا دار کنم بوشن ببندم یا منبع اسپرت یا رزوناتور ببندم

  16. کاربر سایت گفت:

    سلام میشه به پژو منبع پراید ببندم صداش خوب میشه؟

    1. سلام متاسفانه اطاعی نداریم

  17. Mm گفت:

    سلام مي خواستم بگويم كه صداي اگزوز اگر از حدي فراتر رود كه عابران را آزار دهد اصلا درست نيست اگر مي شود اين مطلب را اصلاح كنيد.

    1. سلام دوست عزیز منظور ما صدای متعارف بود اما حتما نظر شما رو پیگیری میکنیم

  18. علی گفت:

    سلام. میشه یک نفر جواب سوال منو بده.
    من شنیدم برای خودرو های یورو چهار دارای سنسور دوم ، برداشتن کاتالیزور و حذف سنسور دوم باعث فرسایش موتور در طول زمان میشه.
    حالا اگه کاتالیزور رو خالی کنیم و سنسور اکسیژن دوم سرجاش بمونه باز هم به موتور آسیب میزنه؟؟ لطفاً پاسخ رو به شماره ۰۹۳۵۸۹۹۱۵۵۶ ارسال کنین.ممنون میشم کارشناسانه جواب بدین.

    1. سلام بله آسیب میرسونه به موتور در طول زمان

  19. حامد گفت:

    سلام تغیر صدا به متورشم ربط داره یا نه لطفا یکی بهم خوب توضیع بده این ماشینای بلوچا مثل ۴۰۵ و پرشیا صدای بلند و کاتاف خفن میدن میخوام ۴۰۵خودمو اوتوری درس کنم یکی بهم بگه چتوری ؟؟ مثلا متور v۱۶ چند صدا میشه

    1. سلام داخل سایت سرچ بفرمایید منبع بلوچی

      1. سعید گفت:

        زدم‌نیاورد چیزی ک‌کمکم کنه

  20. کیان لاله گفت:

    سلام خسته نباشید پسر من هاوارد بسته به جای منبع اگزوز و من بخاطر اذیت صدا نصف لوله سایلنسر را ورق آهنی جوش زدیم که صدای خودرو کم بشه آیا این کار به ماشین ضرری دارد یا خیر

  21. پوریا . گفت:

    سلام ببخشید من منبع بلوچی پرایدی گرفتم بعد دور موتور ۳ به بعد صدای بلوچی در میاد و اوکی هست قبل از دور موتور ۳ صدا فابریک میده ایا باید کاتالیزور بردارم یا لوله خارجی رو بلند تر کنم اوکی میشه؟!

    1. سلام راهش برداشتن کاتالیزور هست اما ما این راه رو پیشنهاد نمیدهیم چون مصرف سوخت افزایش پیدا میکنه و برای گرفتن معاینه فنی به مشکل بر میخورید.

  22. Kord98 گفت:

    با سلام لطفاً جواب بدید
    روی پراید منبع بلوچی بستم فقط تو پارکینگ یا فضای بسته صدای اصلیشو میده ولی بیرون در حین حرکت صدا نمیده
    کاتالیزور هم ندارم

    1. سلام
      احتمالا منبع ایراد داره لطفا به اگزوز ساز مراجعه بفرمایید

  23. Alihashemlo گفت:

    سلام
    از چه نوع سر اگزوزی میشه برای بم کردن صدا استفاده کرد ؟میشه توضیح بدید اسمشم بگید ممنون میشم

  24. علیرضا گفت:

    سلام من تیپ دو دارم
    هدرز مکش دارم
    منبع وسطم ندارم
    صدای تیز دوس دارم
    که دور موتور سه به بعد صداش بیشتر بشه
    شما پیشنهادتون چیه
    ممنوم

  25. ارشیا گفت:

    سلام بنظر شما لوله مستقیم بکشم از خود موتور یعنی کاتالیز و انباری وسط رو در بیارم یا اینکه لوله سنتر بزارم لطفاً جواب بدید و اینکه ایا لوله سنتر مصرف بنزین رو بیش از حد میکنه؟

    1. سلام لطف کنید از یک اگزوز ساز سوال بفرمایید تا دقیق تر راهنمایتون بکنن

  26. ارشیا گفت:

    سلام لطفاً جووابم بدید بنظرتون لوله مستقیم بکشم یعنی هم کاتالیز هم انباری وسط رو در بیارم یا بنظر شما لوله سنتر بندازم لوله سنتر مصرف بنزین رو زیاد می‌کنه یا لوله مستقیم فابریکی؟

    1. کوروش گفت:

      بنزین رو یکم زیاد میکنه ولی صدا خوبی میگیرخ

  27. کوروش گفت:

    سلام‌من ۱۰۶ بزرگ‌سر ۲۰۶ تیوفایو نصب کردم سر دور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ صدا ندارع چرا؟؟

    1. سلام کاتالیزوز رو بردارین

  28. مهدی گفت:

    سلام میشه با توربوساند که رو منبع فابریکه کاتاف زد

  29. بنیامین گفت:

    سلام خسته نباشید. آیا بستن بوشن به منبع اگزوز مضر است؟

    1. سلام ما اطلاعی راجب این قطعه نداریم متاسفانه

  30. حسین گفت:

    سلام توربو ساند فقط صدای سوت داره؟

  31. Reza گفت:

    سلام خسته نباشین
    میگم اگه قبل منبع جایی که منبع با پیچ به لوله اصل اگزوز وصل میشه یه سکه بزارم برای موتور ایرادی نمیشه
    (پرایده)

    1. سلام ممنون تا الان همین چیزی نشنیدیم

  32. ابراهیم گفت:

    سلام من کیت مکش و هدرز گذاشتم دریچه گاز نیسانی کردم صدای موتور میاد تو ماشین خوشم نمیاد ماشینم سمند هست چه راه کاری پیشنهاد میدین تشکر

    1. سلام با اگزوز ساز مشورت بفرمایید

  33. امیر گفت:

    سلام ببخشین من یک منبع اگزوز ۱۰۶ جی اس گرفتم اما هنوز نصب نکردم آیا نیازه کاتالیزور حذف کنم تا صداش در بیاد یا نه با کاتالیزور هم صدا داره؟

    1. سلام باید با اگزوز ساز مشورت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *